728 x 90

استقبال کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا از پیشنهادهای امانوئل ماکرون

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا
کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا از پیشنهادهای امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در مورد وضعیت مالی این اتحادیه استقبال کرد.

 

یورونیوز 23 اردیبهشت 96:
در بروکسل، پیروزی رئیس‌جمهور جدید فرانسه را پیروزی اتحادیه اروپا خواندند. اتحادیه اروپا از امانوئل ماکرون چه انتظاری دارد؟

پیر موسکوویسی: این خبر خوبی برای فرانسه است زیرا از خطر بیگانه هراسی و خشونت راست افراطی رها شد. برای اروپا هم خبر خوبی است زیرا رئیس جمهوری آمده که تهدید به خروج از اتحادیه و منطقه یورو نمی‌کند، رئیس جمهوری جوان و اروپا محور است و پیشنهادهای محکمی برای تقویت منطقه یورو دارد.

یورونیوز: امانوئل ماکرون برای تقویت یورو، ایده‌هایی مثل تأسیس وزارت بودجه اروپا و حتی صدور اوراق قرضه اروپایی دارد. آیا این ایده‌ها برای اتحادیه اروپا واقع گرایانه است؟

کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا: ماکرون طرح‌هایی را اینجا و آنجا روی میز می‌گذارد که خود من چند سال پیش ارائه داده‌ام. طرح‌هایی مثل ایجاد یک ظرفیت مالیاتی، تعیین بودجه‌یی برای اروپا به‌منظور مقابله با مشکل بیکاری، تأسیس یک وزارت دارایی برای منطقه یورو که بتواند هم ریاست یوروگروپ (وزرای دارایی کشورهای عضو منطقه یورو) را برعهده داشته باشد، هم در برابر پارلمان اروپا نقش مستقل کمیسر و مسئول دارایی را ایفا کند و هم خودش خزانه باشد. هدف طرحها تقویت منطقه یورو، کاهش اختلافات و ایجاد ظرفیت بیشتر برای کارآفرینی و توسعه بوده است. البته با وجود امانوئل ماکرون، دفاع از این طرحها و چشم‌انداز تحقق آنها جدی‌تر خواهد بود، اما می‌دانم که مبارزه سختی خواهیم داشت تا بتوانیم بسیاری از بازیگران عمده را متقاعد کنیم.

در پاریس رئیس جمهوری آمده که اروپا دوست است و فکر می‌کند که فرانسه باید دست در دست آلمان کار کند، پاریس باید با برلین همکاری کند. هنوز حتی نخستین دیدار رئیس جمهوری جدید فرانسه با صدراعظم آلمان روی نداده، پس باید دید چه می‌شود. به نظرم آلمان باید بداند که وقت سرمایه‌گذاری بیشتر به نفع خودش و به نفع کل اروپا فرا رسیده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3f8a097-068c-45a7-9c54-8e526c379cb2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات