728 x 90

باج افزار رنسام ور و هدف قرار دادن ۲۰۰ هزار کامپیوتر در دومین روز

باج افزار رنسام ور و هدف قرار دادن ۲۰۰ هزار کامپیوتر در دومین روز
باج افزار رنسام ور و هدف قرار دادن ۲۰۰ هزار کامپیوتر در دومین روز
به گزارش خبرگزاری رویتر حمله سایبری که به‌وسیله یک باج افزار (رنسام ور) صورت گرفته است، روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت، دامنه حملات خود را به ۱۵۰ کشور و ۲۰۰ هزار کامپیوتر رسانده است.

گسترش حمله سایبری که در نوع خود بی‌نظیر است، دهها هزار شبکه اطلاعاتی و سیستم کامپیوتری را در کشورهای مختلف تحت تاثیر قرار داده، در دومین روز فعالیت خود توسعه یافته و کشورهای بیشتری را تحت تاثیر قرار داده است.

حمله سایبری اخیر توسط باج افزار (رنسام ور) از روز جمعه 23اردیبهشت 96 آغاز شد ابتدا برخی مدارس در چین و بیمارستانها در اندونزی را هدف قرار داد و موجب تعطیلی برخی از خطوط تولید خودروسازی اروپایی شد.

حملات باج افزار (رنسام ور) در روز ۲۴اردیبهشت، منجر به اختلال در بسیاری از سیستم‌های کامپیوتری و خدمات عمومی شده است، این باج‌افزار، به سیستم‌های کامپیوتری حمله کرده، تمامی فایل‌ها را به رمز در آورده و آنها را قفل می‌کند.

راب وینرایت، رئیس یوروپل (پلیس اتحادیه اروپا) اعلام کرده است که این آمار می‌تواند در روز دوشنبه، وقتی که کارمندان به‌سر کار باز می‌گردند، افزایش یابد.

هکرها با استفاده از این باج‌افزار با هدف قرار دادن سیستم‌های کامپیوتری خواستار دریافت پول اینترنتی بیت کوین شده‌اند تا قفل را باز کنند. هکرها به این نهادها فقط شش روز فرصت داده‌اند تا این پول را پرداخت کنند.

واروم بادوار رئیس شرکت رد لاک درباره این حملات گفت: «آنها سازمانهایی را هدف قرار داده‌اند که مأموریت مهم و حیاتی دارند و نمی‌توانند بدون اطلاعات کامپیوتری خود کار کنند. بیشتر نظام خدمات درمانی بریتانیا از کار افتاده زیرا بیشتر بیمارستانها زیر برنامه خدمات بهداشتی ملی هستند. آنها کار را متوقف کرده‌اند چرا که تماس شان با سیستم قطع شده است. در واقع آنها بیماران را به خانه می‌فرستند».

کارشناسان امنیت سایبری می‌گویند که سازمانها و کاربران باید از به روز رسانی‌هایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد استفاده کنند و به کاربران هشدار می‌دهند که در باز کردن مدارک ضمیمه شده به ایمیل احتیاط کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/407be810-cee3-4471-97f9-3c345917854d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات