728 x 90

تشدید تنش میان رژیم سوریه و اردن در مرزهای دو کشور

تنش در مرز سوریه و اردن
تنش در مرز سوریه و اردن
نظامیان رژیم سوریه طی هفته‌های گذشته عملیات خود را در مرزهای اردن افزایش داده‌اند. مواضع خصمانه دمشق بدون واکنش اردن باقی نمانده است اردن سالهاست خواهان دور کردن جنگ از مرزهایش است. بویژه اینکه گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان رژیم ایران جرأت کرده‌اند امنیت و ثبات مناطق مرزی را تهدید کنند.

تلویزیون اسکای نیوز22اردیبهشت 96:
از طریق نوار مرزی بین اردن و سوریه و با بمباران مواضع اپوزیسیون، رژیم اسد پیامهایی به امان می‌فرستد. به گفته ناظران آماده‌سازی این عملیات را ماشین تبلیغاتی رژیم ایران انجام می‌دهد. ماشین تبلیغاتی رژیم ایران ادعا کرده بود اردن نیروهای زمینی را با کمک کشورهای غربی برای ورود به خاک سوریه بسیج کرده است. اما مقامهای اردن همیشه تأکید می‌کنند که مأموریت نیروهای اردنی حفاظت از مرزهاست بویژه اینکه گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان رژیم ایران به مرزهای شمالی کشور نزدیک می‌شوند و خطرامنیتی ایجاد می‌کنند که نگرانی اردن را بر می‌انگیزد.

دکتر محمود خرابشه:
«سوریه شبیه یک کشور اشغال شده است. رژیم اسد کنترل اوضاع را در دست ندارد. سپاه پاسداران رژیم ایران و حزب‌الله و برخی گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به رژیم اسد سیاست خود را اعمال می‌کنند. بمباران مواضع اپوزیسیون در مرز توسط رژیم اسد هم به‌مثابه تهدید اردن است. هم‌چنانکه من گفتم اردن حق دارد که از خودش دفاع کند».

امان به‌طور جدی آمادگی دارد با هر گونه اخلال و آشوب که در نزدیکی مرزهایش روی دهد، برخورد کند.

بنابراین تمرینها و مانورهای «شیر آماده» که هفتمین دور آن شروع شده، بر امنیت مرزی و غلبه بر تهاجمات تروریستی خارجی متمرکز است. بسیاری معتقدند که این مانورها همچنین پیام اردن به گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان رژیم ایران است.

ژنرال خالد شرعه مدیر آموزش نیروهای مسلح اردن:
«عملیات تأمین امنیت مرزها و بکارگیری نیروی واکنش سریع در این رابطه بسیار مهم است. هم‌چنانکه می‌دانید سال گذشته مرزهای شمالی ما مورد تهاجمهای تروریستی قرار گرفت بنابراین این تمرینها و مانورها بر رور چگونگی امنیت مرز و چگونگی بکارگیری نیروی واکنش سریع متمرکز است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f3a0d62-7d15-4471-a775-31aadcfe503c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات