728 x 90

رجب طیب اردوغان: ترکیه و کشورهای حوزه خلیج خواستار ثبات در منطقه هستند

رجب طیب اردغان رئیس جمهور ترکیه
رجب طیب اردغان رئیس جمهور ترکیه
رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد ترکیه و کشورهای حوزه خلیح فارس خواستار برقراری صلح، آرامش و امنیت در منطقه هستند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری رسمی کویت 22 اردیبهشت 96 بر همکاری گسترده ترکیه و کشورهای حوزه خلیج‌فارس برای برقراری صلح و آرامش در منطقه تأکید کرد.

وی گفت:‌
یکی از اولویتهای سیاست خارجه ترکیه، تقویت همه‌جانبه روابط با کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس است. تعمیق روابط اقتصادی، گردشگری، تجاری، صنایع دفاعی و نظامی به موازات روابط سیاسی به یک سطح مطلوب، از انتظارات ما در این زمینه است.

کویت در بین سایر اعضای این شورا بیشترین سهم سرمایه‌گذاری در بخش خرید اموال غیرمنقول در ترکیه را به خود اختصاص داده است. تاکنون بیش از 6هزار شهروند کویتی در ترکیه ملک خریداری کرده‌اند.

حجم مبادلات دو کشور در سال 2016 به سطح یک میلیارد و 287 میلیون دلار رسید. از این مقدار 431 میلیون دلار مربوط به صادرات و 856 میلیون دلار متعلق به واردات است.

این حجم مبادلات در سه ماهه نخست امسال نیز نسبت به همین دوره از سال قبل، با 17 درصد افزایش به 152 میلیون دلار رسیده است.

امیدوارم شرکتهای ترکیه در پروژه‌های زیرساخت طرح اقدام توسعه کویت تا سال 2035 بیشتر نقش داشته باشند.

فرودگاه بین‌المللی کویت توسط یک شرکت ترکیه‌یی احداث خواهد شد این پروژه بزرگترین طرح ساخت و سازی است که توسط یک شرکت ترکیه‌ای در خارج از کشور احداث خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/caa05473-c04d-40b9-a33d-b9d07d5fcae8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات