728 x 90

نذیر حکیم دبیرکل ائتلاف ملی سوریه: رژیم ایران در جنایات رژیم اسد در سوریه مشارکت دارد

نذیر حکیم و خوزه لویس سانتوس
نذیر حکیم و خوزه لویس سانتوس
بنا‌ به گزارش سایت ائتلاف ملی سوریه 22 اردیبهشت 96 نذیر حکیم دبیرکل ائتلاف ملی نیروهای انقلابی و اپوزیسیون سوریه در دیدار با خوزه لویس سانتوس منشی اول سفارت اسپانیا در ترکیه گفت: امکان ندارد که رژیم ایران بتواند یک طرف ضامن در سوریه باشد. این رژیم در جنایت رژیم اسد مشارکت دارد.

دبیرکل ائتلاف ملی سوریه افزود: روسیه که خودش را به‌عنوان ضامن مطرح کرده است هنوز مردم سوریه منتظر نقش ضمانتش هستند و باید از مشارکت در جنایات رژیم اسد دوری کند.

نذیر حکیم اظهار امیدواری کرد ترکیه و کشورهای عربی و آمریکا و اتحادیه اروپا نقش خود را در گفتگوهای آتی ژنو بیشتر ایفا کنند و فعال باشند.

لویس سانتوس منشی اول سفارت اسپانیا به دبیرکل ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه و هیأت‌رئیسه جدید تبریک گفت و بر نقش این ائتلاف در رهبری در این مرحله تأکید کرد.

بیشتر بخوانید:

نقش رژیم ایران در جنایت در سوریه – اعتراض ریاض سیف رئیس ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه

طی دیداری که ریاض سیف رئیس ائتلاف ملی برای نیروهای انقلابی و اپوزیسیون سوریه 21اردیبهشت 96 با نمایندگان ائتلاف در هیأت عالی گفتگوها داشت، وی بر نقش جنایتکارانه رژیم ایران توسط شبه‌نظامیانش در سوریه تأکید کرد و از هیأت عالی و تیم گفتگوکننده و تقدیم همه کمکها برای موفق شدن در مأموریتشان حمایت کرد.

در این دیدار هم‌چنین، ائتلاف ملی برای نیروهای انقلابی و اپوزیسیون سوریه حمایت خود را از روند گفتگوهای ژنو برای تحقق راه‌حل سیاسی بر پایه اجرای بیانیه ژنو و قطعنامه‌های 2118 و 2254 شورای امنیت و تشکیل هیأت حاکم انتقال سیاسی و برکناری و محاکمه بشار اسد و باندش، اعلام کرد.

شرکت کنندگان در این دیدار بر روابط مستحکم بین ائتلاف ملی و هیأت عالی گفتگوها و یکی بودن تلاشها برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی برای جلوگیری از ریخته شدن خون مردم سوریه که در معرض کشتار روزانه به‌دست نیروهای اسد هستند تأکید کردند.

نقش رژیم ایران در جنایت در سوریه – اعتراض سایر اعضای ائتلاف ملی سوریه



یادآوری می‌شود سرگرد یاسر عبدالرحیم از فرماندهان نظامی ارتش آزادی سوریه و عضو هیأت نیروهای انقلاب در مذاکرات آستانه قزاقستان در اعتراض به گنجاندن نام رژیم ایران به‌عنوان کشور ضامن و حافظ صلح در سوریه با صدای بلند فریاد زد: رژیم ایران جنایتکار است و مطلقاً کسی ضمانت آن را قبول نمی‌کند.
نقش رژیم ایران در جنایت در سوریه
اعتراض سرگرد یاسر عبدالرحمن از فرماندهان نظامی ارتش آزادی سوریه علیه رژیم ایران

سپس اسامه ابوزید عضو هیأت نیروهای انقلاب سوریه نیز در کنفرانس مطبوعاتی خود تأکید کرد:‌ رژیم ایران دشمن مردم سوریه است و مطلقاً پذیرفته نخواهد شد به‌عنوان یک کشور ضامن صلح در مسأله سوریه عمل کند.

اسامه ابوزید در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد اعتراض سرگرد یاسر عبدالرحیم علیه رژیم ایران در جلسه آستانه قزاقستان گفت:
«آنچه که در جلسه آستانه روی‌داد احساسات صادقانه‌ای بود که احساسات فرزندان مردم سوریه و تمام هیأت اپوزیسیون را نسبت به یک رژیم فرقه‌گرا و اشغالگر بیان می‌کند. رژیمی که هدایت گر پروژه تغییر بافت اجتماعی سوریه است. این هیأت، هیأت تشکلهای رزمنده نیست بلکه این هیأت تمامی نیروهای رزمنده را نمایندگی می‌کند. سرگرد یاسر عبدالرحیم که از فرماندهان ارتش آزادی سوریه است، مانند اغلب مردم سوریه نتوانست بپذیرد که رژیم ایران یک کشور ضامن صلح باشد و این هم موضع ماست».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb2eccd3-96b7-4fc0-b56c-ee83d8c5156a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات