728 x 90

وحشت خامنه‌ای از بحران نمایش انتخابات - بروز آثار زهر، برهم خوردن امنیت نظام و خطر قیام

خامنه ای و بروز آثار  زهر
خامنه ای و بروز آثار زهر
بعضی خیال می‌کنند اگر ما بخواهیم خودمان را از تهمت سلطه‌طلبی و اقتدارطلبی بین‌المللی و منطقه‌یی برکنار کنیم، باید برویم در لاک دفاعی؛ این‌جوری نیست. در لاک دفاعی نمی‌رویم، در موضع انفعال قرار نمی‌گیریم.

من مدّتها قبل گفتم دوران «بزن و دررو» برای جمهوری اسلامی دیگر گذشته است؛ این‌که بیا بزن و دررو، این‌جوری نیست؛ اگر زدند پایشان گیر می‌افتد؛ شروع ممکن است با آنها باشد امّا تمام کردن دیگر با آنها نیست و در اختیار آنها نیست.


دشمن دنبال چیست؟ هدف دشمن در جمهوری اسلامی چیست؟ چی را هدف گرفته است دشمن؟ من عرض می‌کنم دشمن یک هدف کوتاه‌مدّت دارد، یک هدف میان‌مدّت دارد، یک هدف بلند‌مدّت دارد. هدف کوتاه‌مدّت دشمن به هم زدن امنیّت کشور است، ایجاد آشوب و فتنه در کشور است، ما در یک منطقه‌ی پر از تشنّج، پر از ناآرامی، بلکه در یک دنیای پر از تشنّج و ناآرامی، توانسته­ ایم محیط امنی را برای کشور خودمان به وجود بیاوریم. یکی از مهم‌ترین اهداف یا شاید مهم‌ترین هدف کوتاه‌مدّت دشمن، این است که بتوانند امنیّت را از کشور سلب کنند.

هدف بلند‌مدّت هم، اصل نظام اسلامی است اصل نظام اسلامی. یک روزی صریحاً می‌گفتند که نظام اسلامی باید از بین برود؛ بعد آمدند این را تعدیل کردند و گفتند: تغییر رفتار جمهوری اسلامی. بنده همان‌وقت به مسئولان عزیز کشور گفتم: آقایان! توجّه داشته باشید که تغییر رفتار، با تغییر نظام هیچ فرقی ندارد. تغییر رفتار معنایش این نیست که اگر صبح ساعت هفت می‌آمدیم، حالا هفت و نیم یا شش و نیم بیاییم. تغییر رفتار یعنی این‌که راه اسلام را می‌رفتیم، راه انقلاب را می‌رفتیم، خطّ امام را می‌رفتیم، حالا زاویه بگیریم؛ اوّل 20 درجه، بعد 45 درجه، بعد 90 درجه، بعد 180 درجه در طرف مقابل حرکت بکنیم؛ تغییر رفتار یعنی این؛ یعنی همان از بین بردن نظام اسلامی.

انتخابات، یکی از آن زمینه‌هایی است در کشور که [هم] می‌تواند مایه‌ی اعتلاء و آبرو بشود، می‌تواند هم مایه‌ی ضعف و سستی و ایجاد مشکلات بشود؛ ما برای انتخابات تازه‌کار نیستیم. ما 37سال، 38سال است که با انتخابات سروکار داریم -قبلها، هر سالی یک بار یک انتخابات بود؛ حالا هم چند سالی است که هر دو سال یک بار، یک انتخابات بزرگ در این کشور به راه می‌افتد- ما مجرّبیم در کار انتخابات، می‌دانیم انتخابات چیه، می‌دانیم آن کسانی که در انتخابات، طرف قضیّه هستند و دخالت دارند، اینها در چه محیط‌های فکری ممکن است قرار بگیرند، چه دشمنی‌هایی با اینها می‌شود، چه وسوسه‌هایی به اینها رو می‌آورد؛ اینها چیزهایی است که برای ما تجربه‌شده است.

من توصیه می‌کنم به همهٴ این آقایان محترمی که نامزدهای انتخاباتی هستند و به آنها من می‌گویم توجّه کنند که دو سه چیز را حتماً رعایت بکنند: یکی مسائل اقتصادی است بگویند که، معیشت مردم برایشان دارای اهمّیّت است. در درجه‌ی اوّل.

نکته‌ی دوّمی که در برنامه‌ریزی‌هایشان، در اظهاراتشان، در وعده‌هایی که به مردم می‌دهند، باید خودنمایی کند، مسأله‌ی عزّت ملّی و استقلال ملّت ایران است.

نکته‌ی سوّمی که خیلی باید در برنامه‌ها و اظهارات و وعده‌های نامزدهای محترم مورد توجّه قرار بگیرد، همین امنیّت ملّی است، همین آرامش ملّی است. سعی کنند گسلهای اعتقادی یا جغرافیایی یا زبانی یا قومی، این گسلها را تحریک نکنند؛ مراقب باشند! سالهای متمادی است دشمنان ما دارند کار می‌کنند روی این گسلها. مراقب باشند نامزدهای ریاست‌جمهوری به‌خاطر خطای در تشخیص، کاری را که دشمن نیمه‌کاره انجام داده و نتوانسته پیش ببرد، به نفع دشمن این را تعقیب نکنند و این گسلها را تحریک نکنند.

مسأله‌ی امنیّت و آرامش برای این کشور بسیار مهم است. باید در انتخابات، مسئولان امنیّت، مسئولان آرامش، از قوّه‌ی قضائیّه، از نیروی انتظامی، از وزارت کشور، و بقیّه و بقیّه باید همه مراقبت بکنند که امنیّت را حفظ بکنند. اگر کسی برعلیه امنیّت این کشور بخواهد قیام بکند، قطعاً با عکس‌العمل و واکنش سخت مواجه خواهد شد؛ این را بدانند. این را بدانند که امنیّت برای این کشور خیلی مهم است، مردم به امنیّت اهمّیّت می‌دهند، این حقیر هم به‌تَبَع مردم، به امنیّت این کشور اهمّیّت می‌دهم؛ در انتخابات باید امنیّت به‌صورت کامل محفوظ بماند؛ و هر کسی که از این راه تخطّی بکند، قطعاً بداند سیلی خواهد خورد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/555dec30-a857-4eff-90f1-de5059bf9394"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات