728 x 90

سوریه: یا مهاجرت کنید یا بمیرید

تجمع سپرده گذاران کاسپین مقابل شعبه رسالت
تجمع سپرده گذاران کاسپین مقابل شعبه رسالت
فضل عبدالغنی مدیر شبکه حقوق‌بشر سوریه اعلام کرد ”هدف رژیم اسد و شرکایش از هدف قرار دادن بیمارستانها واضح است. حرف آنها این است که یا مهاجرت کنید یا بمیرید. رژیم می‌خواهد زندگی در مناطق تحت کنترل اپوزیسیون را غیرممکن کند و بقیه ساکنان را مجبور کند که آنجا را ترک کنند“.

وی افزود که سیاست مورد هدف قرار دادن بیمارستانها و حمله شیمیایی به مراکز درمانی و بهداشتی از طرف نیروهای رژیم اسد و هواپیماهای روسی به‌منظور ایجاد رعب و وحشت و یأس بین مردم است.

از سوی دیگر، منذر الخلیل مدیر سابق مرکز بهداشت ادلب گفت از بین 45 بیمارستانی که در استان ادلب کار می‌کرد 40بیمارستان در طی ماههای گذشته بمباران شده است.

بمباران بیمارستانها توسط رژیم اسد و روسیه در ماه گذشته میلادی – جزییات و روز شمار

2 آوریل: به‌دلیل حمله هوایی روسیه علیه یک بیمارستان دولتی در شهر معره النعمان در استان ادلب در شمال غرب سوریه، به‌حالت غیرقابل استفاده در آمده و 10تن از غیرنظامیان مجروح شدند.

4 آوریل: در پی حمله هوایی رژیم اسد با استفاده از بمبهای حاوی گاز سارین به مناطق مسکونی در خان شیخون سوریه که منجر به کشته شدن بیش از 100نفر شده بود، مرکز دفاع مدنی و بیمارستان «رحمت» چندین بار مورد حمله شدید رژیم مذکور قرار گرفتند و از دور استفاده خارج شدند.

7 و 8 آوریل: درمانگاه منطقه حیش از توابع ادلب بمباران شد. در این حمله که توسط جنگنده‌های روسیه صورت گرفته دست‌کم 10 غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

16 آوریل: بیمارستان رحمت شهرستان خان شیخون نیز بلافاصله پس از آغاز به کار بخش‌هایی از آن بار دیگر بمباران شد.

17 آوریل: بیمارستان اخلاص روستای شنان ادلب هدف حمله قرار گرفت. در همان روز بیمارستان عربین غوطه شرقی دمشق نیز بمباران شد.

22 آوریل: بیمارستان زیرزمینی روستای عابدین از توابع ادلب هدف حمله هوایی قرار گرفت که هم باعث تخریب کامل و تعطیلی آن و هم منجر به جان باختن 4 غیرنظامی شد.

25 آوریل: بیمارستانی در شهرستان کفرتخاریم در شمال غربی استان ادلب بمباران شد. در این حمله 2 آمبولانس به‌طور کامل تخریب شده، ساختمان بیمارستان نیز آسیب جدی دید و تعطیل شد. این حمله تلفات جانی نداشت.

27 آوریل: بیمارستان دانشگاهی منطقه دیر شرقی شهر معره النعمان استان ادلب مورد حمله قرار گرفت. در این حمله بیمارستان کاملاً تخریب و 3 غیرنظامی کشته و 8نفر دیگر مجروح شد. در همان روز چندین آمبولانس در منطقه معر زیتا از توابع شهر معره نعمان بمباران شد که در آن 4 پرسنل پزشکی جان خود را از دست دادند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7bc40cda-e2d3-46ba-bd95-6f7ef2262903"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات