728 x 90

اخبار آمریکای جنوبی,

تظاهرات در ونزوئلا با رهبری زنان

-

درونزوئلا زنان رهبری تظاهرات گسترده توده‌یی را به عهده گرفتند
درونزوئلا زنان رهبری تظاهرات گسترده توده‌یی را به عهده گرفتند
این بار در ونزوئلا زنان رهبری تظاهرات گسترده توده‌یی را به عهده گرفتند. امواج انسانی روزهاست که خیابانهای کاراکاس را ترک نمی‌کند:
ائتلاف اپوزیسیون ونزوئلا 19 اردیبهشت 96 پیشنهاد نیکلاس مادورو برای تشکیل گروه تعدیل قانون اساسی را رد کرد. این در حالی است که راهپیمایی‌های اعتراضی برای برکناری مادورو هشتمین هفته متوالی خود را طی می‌کند. کاراکاس پایتخت ونزوئلا شاهد راهپیمایی است که در آن هنرمندان نیز نقش برجسته‌ای دارند.

در این کشور موج اعتراضات سراسری همه روزه با استقبال بیشتری روبه‌رو می‌شود. ولی این بار رهبری آن در دست زنان است. صدها هزار زن خیابانهای کاراکاس را پر کردند و امواج انسانی را با پرچمهای ونزوئلا رنگین کردند.

در این راهپیمایی‌ها دو گروه حضور داشتند. یک گروه با لباسهای سفید گلهایی را در دست داشتند و دیکتاتوری و سرکوب مادورو را محکوم کردند.

در پیشاپیش تجمعات سفیدپوش پارلمانترها نیز راهپیمایی کردند و به سوی وزارتخانه‌های کشور و دادگستری در حرکت بودند ولی نیروهای امنیتی و پلیس مانع حرکت آنها شدند.

در مرکز کاراکاس نیز یک گروه طرفدار دولت که لباس سرخ به تن داشتند به نفع مادورو شعار می‌دادند.

از اول ماه آوریل تاکنون با ادامه‌دار شدن بحران سیاسی و اقتصادی در این کشور، همه روزه تظاهرات برگزار شده است.

معترضان دولت خواهان آن هستند تا قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری کنونی، مادورو برکنار شود ولی مادورو این خواسته را رد می‌کند.

نارضایتی مردمی به حدی بی‌سابقه رسیده است. نظرسنجیها نشان می‌دهد که از هر ده شهروند هفت تن می‌خواهند که مادورو فوراً برکنار شود.

جنبش زنان ونزوئلا نیز به نوبه خود فشار می‌آورد که حکومت مادورو تمام شود. این زنان می‌گویند دیکتاتوری در کشورشان نفس های آخرش را می‌کشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b98e3ad9-cfb8-4c67-9a46-b8aa754b63c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات