728 x 90

آغاز رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در کره جنوبی

رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری کره جنوبی
رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری کره جنوبی
رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری کره جنوبی در حالی آغاز شد که دولت پارک گون هه در ماه مارس به علت فساد به‌عنوان اولین دولت در این کشور بر اثر استیضاح برکنار شده است.

در این انتخابات که همزمان با بالا گرفتن تنشها در شبه جزیره کره می‌باشد 13 کاندیدا حضور دارند و ”مون جا این“ از حزب دموکراتیک که خواهان افزایش تماسها با کره شمالی است با فاصله نسبتاً زیاد از رقیب خود ”آن چئول سو“ جلو می‌باشد.

پیشتاز نظرسنجیها یعنی کاندید حزب دموکراتیک کسی است که در انتخابات گذشته با فاصله اندکی از رئیس‌جمهور برکنار شده شکست خورده بود اما اینک با بالا گرفتن تنشها در شبه جزیره کره از یک سو و رسوایی و فساد دولت قبلی از سویی دیگر بالاترین شانس برای پیروزی در این رای‌گیری را دارد.

ناظران معتقد هستند که پیروزی ”مون“ می‌تواند به تنش و اختلاف با سیاستهای جدید دولت آمریکا منجر شود زیرا وی بر این اعتقاد است که می‌بایست مناسبات با کره شمالی را گسترش داد و از این طریق به مهار این کشور در گسترش سلاحهای اتمی دست یافت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/94a9c765-0903-44f4-b394-2b7e1a2f8925"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات