728 x 90

اخبار كارگرى,

حوادث مصیبت بار برای کارگران سراسر کشور؛ مرگ سه کارگر ایلامی

-

حوادث تلخ در استان ایلام
حوادث تلخ در استان ایلام
این روزها بعد ازاعتراض کارگران در روز جهانی کارگر وحادثه تلخ معدن یورت گلستان، شاهد مرگ سه کارگر محروم از ایلام بودیم.

به گزارش سایت حکومتی ایلام بیدار، طی چند روز اخیر شاهد حوادث تلخی در استان ایلام بودیم.

یکی از این حوادث مرگ سه کارگر محروم درحین انجام کار ساختمانی بود. این کارگران در حین کار دچار برق گرفتگی شدید شده و متأسفانه جان خود را از دست دادند.

دریک مورد شدت برق گرفتگی به حدی بود که یک کارگر ساختمانی را از طبقات بالای ساختمان به پایین پرتاب کرد و باعث مرگ وی شد، یکی دیگرازکارگران که دچاربرق گرفتگی شده بود و قسمت عمده بدنش سوخته بود به‌دلیل سوختگی زیاد جان باخت.

این درحالیست که در چند روز اخیر شاهد حوادث ناگوار وتلخ دیگری از جمله ریزش سقف یک ساختمان بودیم که به مرگ یک کارگر محروم دیگر منجرشد.

ایمنی کارگران - مرگ دست‌کم 35 کارگر معدن یورت

خبرگزاری رویتر:‌ انفجار معدن در ایران ۳۵کشته بر جای گذاشت
انفجار در ساعت 12 و 24دقیقه بوقت محلی در معدن زمستان یورت و در حالی رخ داد که کارگران تلاش می‌کردند لکوموتیوی را با اتصال برق روشن کنند. علی ربیعی وزیر کار گفته است 35 معدنچی در این سانحه کشته شده‌اند. شمار زیادی از کارگران محروم مجروح شده و به بیمارستانهای اطراف محل منتقل گردیدند.

صبح روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت (۷ مه) کارگران و خانواده‌های معدنچیان کشته شده در استان گلستان به خودروی روحانی رئیس‌جمهور شیاد رژیم که 5روز بعد از فاجعه انفجار در معدن و کشته شدن دهها تن از معدنچیان، در یک اقدام نمایشی به محل رفته بود، حمله کردند. آنها با پرتاب سنگ و کوبیدن مشت و چوب بر خودرو او، خشم و انزجار خود را نسبت به سران جنایتکار رژیم که کمترین توجهی به درد و رنجهای بیشمار کارگران ندارند، به نمایش گذاشتند. روحانی در حالی که خودرویش آسیب دیده بود، مجبور شد به سرعت صحنه را ترک کند. خانواده یکی از قربانیان فریاد می‌زد: «چند روز پیش او کجا بود؟ آمده است رأی جمع کند؟ من برادرم را می‌خواهم، چند روز قبل او کجا بود؟»

شایان ذکر است که بسیج سرکوبگر وابسته به سپاه پاسداران که سهامدار اصلی این معدن است با سکوت درصدد لاپوشانی نقش خود در این فاجعه است. مقامات دولت روحانی از ربیعی وزیر کار تا نعمت‌زاده وزیر صنایع و معاون به شیوه‌های مختلف سعی دارند بر ابعاد فاجعه سرپوش بگذارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a3f7be2e-da3c-4bfd-9edd-f59e69d37b4e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات