728 x 90

اخبار كارگرى,مسائل اجتماعي ايران,اخبار حوادث,

معدن آزاد شهر، شناسایی ۱۳ جسد دیگر

-

 -
-
بنا‌ به گزارشهای رسیده در روز 18 اردیبهشت 96 اجساد 13معدنچی محبوس شده در معدن یورت آزادشهر کشف شد و بدین ترتیب تعداد کشته شدگان حادثه معدن ذغال‌سنگ یورت به 35نفر رسید.
 
سوالی که از طرف کارگران مطرح شده و پاسخ داده نشده، این است که در رجوع به پرونده معدن ذغال‌سنگ یورت آزاد شهر، معدن مذکور از حیث تولید گاز جزو معادن کم گاز بود، بازرسان رژیم در آخرین بازرسی، این معدن را ایمن ارزیابی کرده بودند و حتی دستگاه گازسنج در داخل معدن بوده است. اما باید دید با وجود این موارد در عمق 1200متر زیرزمین چه گذشت که فاجعه پیش آمد.

معدن آزاد شهر: استمرار اعتراضات کارگران

روز 14 اردیبهشت نیز شماری از معدنچیان در حاشیه جلسه ستاد بحران حادثه که با حضور استاندار رژیم در استان گلستان برگزار شد تجمع اعتراضی برگزار کردند. معدنچیان معترض می‌گفتند: «حقوق ما به اندازه یک وعده عصرانه وزیران است و اگر به مشکلات‌مان اعتراض کنیم اخراج خواهیم شد».

به گفته کارگرانی که برای نجات همکاران خود به این معدن آمده بودند تا عمق 1700متری هیچ دستگاه تهویه‌ای در این معدن نصب نشده بود. کارگزاران رژیم در اسفند94 پاسخ تجمعات اعتراضی کارگران و درخواست مطالبه ۸ماه حقوق معوقه‌شان را با بازداشت و تهدید دادند. به ‌نوشته رسانه‌های رژیم، معدن مزبور تحت پوشش بانک مهر اقتصاد وابسته به بنیاد تعاون بسیج رژیم آخوندی است.

در روز17 اردیبهشت سفر روحانی به منطقه آزادشهر با خشم کارگران روبه‌رو شد و یک کارگر معدن در اعتراض به روحانی گفت: «۱۷۰بچه بی‌پدر شدند. ۴۰زن بیوه شدند. چند سال پیش آمدیم فرمانداری و اعتراض کردیم که ۱۴ماه حقوق نگرفته‌ایم با زن و بچه آمدیم اما مسئولان رسیدگی نکردند».
 
 
 
 
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4594b0ee-d400-4325-8cf9-23f43d85ccc2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات