728 x 90

پیشتازی زنان در اعتراضات ونزوئلا

زنان در خط مقدم تظاهرات ونزوئلا
زنان در خط مقدم تظاهرات ونزوئلا
اعتراضات سراسری ونزوئلا علیه مادورو رئیس‌جمهور این کشور هم‌چنان ادامه دارد. پیشتازی در این اعتراضات در شهرهای مختلف از جمله در کاراکاس با زنان است. در این رشته اعتراضات سراسری تاکنون حداقل 37نفر کشته شده‌اند، همچنین بیش از 700تن زخمی و دست‌کم 150نفر دستگیر شده‌اند. این اعتراضات یک هفته پس از آن که مادورو ایجاد «یک مجلس مردمی» را طرح کرد شدت گرفت. اپوزیسیون این طرح را دور زدن پارلمان ونزوئلا که در آن اکثریت با مخالفان است می‌داند. بحران شدید اقتصادی در این کشور یکی از معضلاتی است که زنان ونزوئلایی علیه آن به اعتراض برخاسته‌اند.

اعتراض زنان ونزوئلا - علل بحران

تنشها در ونزوئلا پس از آن بالا گرفت که دیوان عالی کشور در ۲۹ مارس با سلب اختیار از پارلمان، حق تصویب یا تغییر قوانین را از آن خود کرد. این تصمیم موجی از انتقادها را در داخل و خارج کشور به همراه داشت تا جایی که دیوان عالی ونزوئلا ناگزیر از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد.

ونزوئلا اخیراً با افت شدید قیمت نفت هم روبه‌روست؛ آنچه بحران اقتصادی دولت را تشدید کرده است. شرایط نامساعد اقتصادی است که آتش خشم معترضان را نسبت به‌نحوه اداره کشور شعله ورتر کرده و کمتر روزی را می‌توان دید که فروشگاهها هدف غارت قرار نگیرند. مخالفان دولت را مسئول رکود اقتصادی و سرکوب حقوق دموکراتیک می‌دانند.

شهروندان ونزوئلایی از کمبود غذا و دارو رنج می‌برند. نرخ تورم در این کشور یکی از بالاترین ارقام جهانی را به خود اختصاص داده است. واقعیتها نشان می‌دهد طرحهای مادورو قادر نخواهد بود خشم مردم را فرو بنشاند و این وضعیت در حال بحرانی‌تر شدن است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/14a44202-eaec-4c9b-838a-5d525a841fce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات