728 x 90

دخالتهاى سپاه پاسداران در كشورهاى منطقه,سوريه,تهديدهاى ايران عليه ساير كشورها,

نگرانی دولت آمریکا از نقش رژیم ایران در سوریه

-

نقش رژیم ایران در سوریه
نقش رژیم ایران در سوریه
به گزارش رویتر، وزارت‌خارجه آمریکا روز پنچ شنبه 14 اردیبهشت 96 درباره تفاهم‌نامه کاهش تنش که اخیراً با میانجیگری روسیه و ترکیه در مورد سوریه امضا شد، ابراز نگرانی کرد. وزارت‌خارجه آمریکا می‌گوید به مشارکت رژیم ایران به‌عنوان یکی از طرفهای قرارداد و دمشق با توجه به سابقه‌اش در توافق های قبلی، نگران و بدگمان است.

این تفاهم‌نامه بین ترکیه، روسیه و رژیم ایران امضا شده است و خواستار ”توقف درگیری“ در سوریه می‌شود.

شبکه خبری ای.بی.سی آمریکا می‌گوید همزمان با امضای تفاهم‌نامه در مذاکرات آتش‌بس سوریه در آستانه، برخی اعضای هیاتهای اپوزیسیون سوریه مذاکرات پایتخت قزاقستان را ترک کردند.

استوارت جونز معاون موقت وزارت‌خارجه آمریکا در این مذاکرات به‌عنوان ناظر از طرف وزارت‌خارجه آمریکا شرکت کرده بود، افزود: «ما نگران تفاهم‌نامه آستانه از جمله درباره حضور رژیم ایران در آن به‌عنوان ”ضامن“هستیم. فعالیتهای رژیم ایران در سوریه نه تنها خشونت ها را متوقف نکرده بلکه به آن دامن زده و حمایت بی‌تردید این رژیم از رژیم اسد فلاکت مردم سوریه را تداوم داده است. رژیم ایران در سه سال اخیر با اعزام نیروهای سپاه به بشار اسد کمک می‌کند. هر چند رژیم ایران حضور نظامی در سوریه را رد می‌کند اما دهها فرمانده و مقام سپاه در سوریه کشته شده‌اند.»
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/70bed724-b6fa-4480-8ca8-b11f499b26b3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات