728 x 90

ايجاد منطقه امن در سوريه,سوريه,حمله نظامى آمريكا به سوريه,تغيير سياستهاى دولت آمريكا در قبال رژيم ايران,

دنیس راس: بدون داشتن استراتژی مقابله با رژیم ایران نمی‌توان داعش را از میان برداشت

-

دنیس راس سفیر سابق امریکا
دنیس راس سفیر سابق امریکا
دنیس راس، سفیر سابق آمریکا و هماهنگ‌کننده ویژه پیشین در امور خاورمیانه می‌گوید بدون داشتن استراتژی مقابله با رژیم ایران نمی‌توان داعش را از میان برداشت.

تلویزیون فاکس نیوز12اردیبهشت 96: آیا استراتژی دولت ترامپ برای شکست دادن داعش کارایی خواهد داشت، اگر بله، چه زمانی؟
ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی: این استراتژی ناظر بر دفاع از امنیت و منافع آمریکاییان است. شما این را در تسریع کازار علیه داعش در سوریه و در عراق می‌بینید، شما همچنین این را در عملیاتهای بسیار مؤثر علیه گروه خراسان وابسته به داعش در افغانستان نیز مشاهد می‌کنید.
فاکس نیوز: ... آیا تفاوتی میان استراتژی دولت ترامپ در برخورد با داعش و استراتژی دولت اوباما وجود دارد؟
دنیس راس سفیر سابق آمریکا: ... تفاوتی که وجود دارد این است که ارتش در زمینه ترسیم تاکتیکها، نیروهای مورد استفاده، سلاحهایی که بکار برده می‌شوند و نزدیکی نیروهایمان به خطوط مقدم، دست بازتری دارد...
این به شما اجازه می‌دهد از نیرو به‌صورت هدفمندتری استفاده کنید... و شما را در موقعیتی قرار می‌دهد که می‌توانید تاکتیکهایی که بکار می‌برید را خیلی سریعتر مورد توجه قرار دهید...

در چند ماه آینده ما می‌توانیم در موصل و رقه شاهد شکست خوردن داعش باشیم اما در صورتی که در هر کدام از این دو محل، استراتژی یا طرحی برای بعد از آن وجود نداشته باشد که بتوان اجرا کرد.

در مورد سوریه، فکر می‌کنم خیلی پیچیده‌تر است. هم‌اکنون 2 جنگ در سوریه جریان دارد. یکی علیه داعش و دیگری علیه اسد. خیلی مشکل است که بتوان یک استراتژی مؤثرعلیه داعش در سوریه داشت اگر استراتژی مشخصی برای برخورد با اسد نداشته باشید. در نتیجه، تا وقتی اسد بر سر کار است، او هم‌چنان یک قطب برای هر شبه‌نظامی بنیادگرا در سراسر جهان باقی خواهد بود.
اگر یک استراتژی مؤثرعلیه رژیم ایران وجود نداشته باشد، هیچ استراتژی موثری علیه داعش نیز در کار نخواهد بود. رژیم ایران از شبه‌نظامیان شیعی برای گسترش قدرت و نفوذ خود و نیز برای تضعیف دولتهای عرب در همه جا، استفاده می‌کند. راضی کردن دولتهای سنی برای ایفای نقش فعالی در جنگ با داعش، بستگی به این دارد که ما تا چه اندازه با رژیم ایران مقابله می‌کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f032087c-4912-4193-abb3-be8d046c5247"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات