728 x 90

آوارگان سورى,ايجاد منطقه امن در سوريه,سوريه,

خبرگزاری فرانسه:‌ پوتین طرحی برای ایجاد منطقه امن در سوریه ارائه کرده که باعث زمین‌گیر کردن هواپیماها می‌شود

-

لزوم ایجاد منطقه امن در سوریه
لزوم ایجاد منطقه امن در سوریه
خبرگزاری فرانسه 13اردیبهشت 96خبر داد:‌
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه برای اجرای طرحی جهت ایجاد منطقه امن در سوریه تلاش کرد. این طرح می‌تواند منجر به زمین‌گیر کردن هواپیماها گردد ولی جزئیات کماکان مبهم است.

همزمان با مطرح کردن ایجاد چهار ”منطقه تشنج زدا‌یی“ در سوریه در دورجدیدی از مذاکرات در آستانه قزاقستان که رژیم اسد و رزمندگان در آن شرکت دارند، پوتین گفتگوهایی را با همتای ترک خود رجب طیب اردوغان در شهر ساحلی سوچی در دریای سیاه انجام داد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اردوغان در سوچی پوتین تأکید کرد مسکو به‌عنوان حامی رژیم سوریه و همچنین ترکیه به‌عنوان حامی رزمندگان خواهان تقویت آتش‌بس به‌شدت تضعیف شده هستند و ایجاد مناطق امن به این مسأله کمک خواهد رساند.

پوتین گفت ”ما هر دو این موضوع را پیگیری می‌کنیم و این موضع مشترک ما هست که ایجاد منطقه امن باید منجر به آرامش و ترک مخاصمات بیشتری شود“...

متن عربی طرح پیشنهادی روسیه که توسط خبرگزاری فرانسه رویت شده است خواهان ایجاد ”مناطق تشنج زدایی“ در منطقه تحت کنترل شورشیان در استان ادلب و بخشهایی از استان حمص در بخش مرکزی سوریه و در منطقه اپوزیسیون در غوطه شرقی در نزدیکی دمشق می‌باشد.

پوتین گفت در طرح پیشنهادی این مناطق شامل پروازممنوع نیز خواهد شد.

اردوغان در رابطه با طرح پیشنهادی روسیه بیشتر ساکت به‌نظر می‌رسید و از اشاره مستقیم به آن خودداری کرد و به‌طور مبهمی در رابطه با منطقه تشنج زدایی فقط در استان ادلب صحبت کرد...

خبرگزاری فرانسه گفت:‌ طرح جدید کرملین انعکاس فراخوان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای برقراری مناطق امن در سوریه است. پوتین گفت «تا جائیکه من می‌توانم بگویم رئیس‌جمهور آمریکا از این ایده در تماس تلفنی به‌طور وسیعی حمایت کرد».

تماس تلفنی ترامپ و پوتین روز سه‌شنبه بوده است...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe71e676-2390-4982-a369-0bd83b089a2f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات