728 x 90

تصفیه افسران اسد توسط حزب‌الله لبنان و پاسداران رژیم ایران

قتل افسران رژیم اسد توسط حزب الله و  پاسداران ایران - آرشیو
قتل افسران رژیم اسد توسط حزب الله و پاسداران ایران - آرشیو
قتل افسران اسد در درعا امر جدیدی نیست. اختلافات آنها هر روز بیشتر می‌شود. در مناطق مختلف این حوادث صورت می‌گیرد اما در استان درعا این شبه‌نظامیان حزب‌الله و پاسداران هستند که برخی افسران ارتش اسد را به قتل می‌رسانند.

ژنرال عبدالهادی ساری تحلیلگر نظامی:
این، اولین قتل افسران رژیم اسد به دست شبه‌نظامیان حزب‌الله نیست، حتی عناصر سپاه پاسداران رژیم ایران نیز، به کشتن افسران رژیم اسد می‌پردازند. هنگامی‌که تیپ 52 در درعا آزاد شد شاهد قتل افسران اسد توسط شبه‌نظامیان بودیم.. برخی از افسران که از این تیپ خارج شده بودند، کشته شدند. در لشکر هفتم نیز افسرانی از رژیم اسد به‌دست حزب‌الله و سپاه پاسداران رژیم ایران کشته شدند. در منطقه معروف به مثلث مرگ نیز یک افسر توسط همین شبه‌نظامیان به قتل رسید.

یک نفوذ واقعی از سوی حزب‌الله و سپاه پاسداران رژیم ایران در نظامیان اسد وجود دارد.

حزب‌الله از اوایل انقلاب بسیاری از شبه‌نظامیان موسوم به «بسیج ملی» را آموزش دادند. شبه‌نظامیان طبعاً نمی‌خواستند که افسران ارتش با آنها همراه باشند به همین دلیل اختلاف بزرگی میان شبه‌نظامیان و افسران ارتش ایجاد شد.

رژیم ایران به حسن نصرالله که تا ابتدای سال 2013 به حضورش در خاک سوریه اعتراف نمی‌کرد، چراغ سبز داد. حسن نصرالله در سال 2016 اعتراف کرد که اگر حزب‌الله نبود، رژیم اسد در سال 2012 فرو پاشیده بود. بنابراین رژیم ایران به حسن نصرالله چراغ سبز نشان داد تا شبه‌نظامیان در سوریه و پاسداران و شبه‌نظامیان فرقه‌گرا و بنیادگرا را که یا از افغانستان آمده بودند یا از عراق هدایت کند. حضور حزب‌الله در منطقه موسوم به مثلت مرگ در استان درعا یک رویداد مهم است. آنها در بسیاری مناطق این استان مستقر هستند و شبه‌نظامیان شیعی را هدایت می‌کند. آنها حتی شبه‌نظامیان رژیم اسد و مزدوران محلی را هدایت می‌کنند. حزب‌الله می‌خواهد اگر رژیم اسد فرو بپاشد و تغییر کند باز هم در سوریه باقی بماند. رژیم ایران از طریق حزب‌الله می‌خواهد در این منطقه حضور داشته باشد تا جا پایی در سوریه پیدا کند و در برابر خلقی که امکان دارد بتواند به آزادی و کرامت انسانی دست یابد، بایستد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/24603ac1-8457-4a9f-9e5c-8e232338581b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات