728 x 90

بشار اسد مسئول حملات شیمیایی

بکار گیری گاز سمی سارین 
توسط اسد
بکار گیری گاز سمی سارین توسط اسد
تمامی نتیجه‌گیریها در مورد حمله شیمیایی در خان شیخون سوریه ثابت می‌کند که این جنایت توسط رژیم اسد صورت گرفته است. گاز سمی سارین که در این حمله به کار رفته بود در آزمایشگاههای سوریه ساخته شده است.

دیوید شانکر پژوهشگر انستیتوی سیاست‌گذاری در واشینگتن:
«ما در نتیجه‌گیریهای مربوط به حمله به خان شیخون در سوریه به سه ویژگی دست یافتیم. ماهیت ماده بکار گرفته شده، دستگاه تولید آن و شیوه بکارگیری. ما اکنون می‌دانیم که عامل کشتار بیش از 80نفر، گاز سارین بوده است. بعد از حمله بلافاصله نمونه‌گیریها انجام شد»

وزیر خارجه فرانسه: بسیاری از شرکای ما و سازمانهای منع گسترش سلاح شیمیایی بر بکارگیری گاز سارین تأکید کردند. ما از منابع موثق اطلاع داریم که دستگاه ساخت سارین دستگاهی است که در آزمایشگاههای رژیم سوریه استفاده می‌شود و مهر رژیم اسد را با خود دارد. این امر طبعاً به ما ثابت می‌کند این رژیم مسئولیت حمله را بر عهده دارد. ما این امر را تأیید کردیم زیرا نمونه‌های شیمیایی قبلی را که توسط رژیم اسد صورت گرفته بود با نمونه‌های اخیر مقایسه کردیم.

آمریکا با فرانسه این آزمایشها را بر روی نمونه‌های گرفته شده و نمونه خون قربانیان بعد از حمله شیمیایی رژیم اسد، انجام می‌دهند. ما با سازمانهای وابسته به ملل‌متحد کار می‌کنیم و تمامی دلایل را هم گردآوری کردیم. بنابراین برای تمامی اعضای شورای امنیت روشن است که این حمله، شیمیایی بوده اما حمایت سیاسی کافی نیست زیرا روسها اجازه نمی‌دهند قطعنامه محکومیت بشار اسد و رژیم سوریه توسط شورای امنیت صادر شود یا این‌که این شورا اقداماتی در اینباره انجام دهد.

روسها به آنچه که می‌گویند ایمان ندارند آنها فقط از متحد سیاسی خود یعنی رژیم اسد دفاع می‌کنند. ائتلافی برای حفاظت از آسیب دیدگان باید وجود داشته باشد که این امر هم بدون شورای امنیت امکان ندارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/deeadcbb-2ccb-4117-9707-681711269127"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات