728 x 90

ادامه تظاهرات در پایتخت ونزوئلا

ادامه تظاهرات در پایتخت ونزوئلا
ادامه تظاهرات در پایتخت ونزوئلا
تظاهرات در پایتخت ونزوئلا ادامه دارد و تظاهر کنندگان به کشته شدگان درگیری با پلیس ادای احترام می‌کنند:
مخالفان دولت نیکلاس مادورو در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا گرد آمدند تا یاد کشته شدگان درگیریهای پلیس با معترضان ضددولتی را گرامی بدارند. از ابتدای ماه آوریل جاری و با اوج گرفتن ناآرامی‌های خیابانی ۲۸ تن در جریان اعتراضات کشته شده‌اند.

با وجود سرکوب جاری، معترضان از خواسته خود کوتاه نمی‌آیند. مخالفان در تظاهرات سراسری اول مه شرکت کردند. هدف اعمال فشار بیشتر به نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری برای کناره‌گیری از قدرت و برگزاری انتخابات سراسری زود هنگام (قبل از موعد مقرر در دسامبر ۲۰۱۸) است.

از سوی دیگر معاون ریاست پارلمان ونزوئلا، شهروندان ۲۴ ایالت کشور را علیه «دیکتاتوری» فراخوانده است. پارلمان، تنها نهاد سیاسی ونزوئلا است که در حال حاضر مخالفان در آن اکثریت را دارند.

هفته گذشته نیز معترضان خشمگین، شماری از خیابانها را در سراسر کشور از جمله پایتخت بستند.

تنشها در ونزوئلا پس از آن بالا گرفت که دیوان عالی در ۲۹ مارس با سلب اختیار از پارلمان، حق تصویب یا تغییر قوانین را از آن خود کرد. این تصمیم موجی از انتقادها را در داخل و خارج کشور به همراه داشت و دیوان عالی ونزوئلا را واداشت تا در نهایت از تصمیم خود عقب‌نشینی کند.

با این حال، معترضان حاضر به عقب‌نشینی نشدند و این رویداد، نارضایتی دیرینه آنها را نسبت به اوضاع نامساعد اقتصادی کشور تازه کرد و از آن پس به اعتراضات خود ادامه دادند.

ونزوئلا از مدتها قبل با کمبود مواد غذایی و دارو روبه‌روست و در بحران عمیق اقتصادی فرو رفته و امسال با تورم ۷۵۰ درصدی درست و پنجه نرم می‌کند. مخالفان، دولت سوسیالیست مادورو را مسئول رکود شدید اقتصادی در این کشور آمریکای جنوبی می‌دانند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea0e936f-b8a4-4eda-af0a-bfb74715c0ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات