728 x 90

هشدار مجدد رئیس‌جمهور آمریکا به کره شمالی

اغتشاشات و درگيري مردم با پليس در برزيل
اغتشاشات و درگيري مردم با پليس در برزيل
دونالد ترامپ روز یکشنبه دهم اردیبهشت 96در مصاحبه با شبکه خبری سی.بی.اس بار دیگر کره شمالی را از آزمایش موشک بالستیک برحذر داشت.

وی گفت به باور من شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین هم از یک آزمایش هسته‌یی دیگر کره شمالی خشنود نخواهد بود.

کره جنوبی روز شنبه از تلاش پیونگ یانگ برای انجام یک آزمایش موشکی دیگر تنها ساعتهایی پس از اجلاس شورای امنیت سازمان ملل‌متحد به ریاست رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا خبر داد. بنا‌ به اعلام سئول این آزمایش شکست خورد. کره شمالی به‌دنبال تولید یک موشک بالیستیک است که بتواند به خاک آمریکا برسد.

همزمان با اوجگیری بحران میان آمریکا و کره شمالی، وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با رادیو ان پی آر گفت دولت ترامپ با مذاکرات مستقیم با کره شمالی مشکلی ندارد به شرط آن که در جهت عاری کردن شبه جزیره کره از سلاح اتمی باشد.

در این بین، یک ناوگان ضربتی که ستاد فرماندهی آن در ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس کارل وینسون قرار دارد و دو ناوشکن مجهز به موشکهای هدایت‌شونده و چند کشتی جنگی دیگر را نیز به همراه دارد هفته گذشته انجام مانوری مشترک با ژاپن را در غرب اقیانوس آرام آغاز کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5835e87d-c17d-4d11-b913-b5d60c5121de"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات