728 x 90

سوريه,حمله نظامى آمريكا به سوريه,ايجاد منطقه امن در سوريه,

شهادت هشت «کلاه سفید» در حمله هوایی رژیم اسد

-

شهادت هشت «کلاه سفید» در حمله هوایی رژیم اسد
شهادت هشت «کلاه سفید» در حمله هوایی رژیم اسد
روز یکشنبه 9اردیبهشت 96 دفاع مدنی سوریه در حساب توئیتری خود از شهادت هشت کلاه سفید (امداد رسان) در نتیجه حمله هوایی رژیم اسد خبر داد. گروه «حقوق‌بشر سوریه» نیز تأیید کرد که امدادگران دفاع مدنی شنبه 8اردیبهشت در منطقه کفر زیتا در استان حمای سوریه هدف بمباران هوایی رژیم اسد قرار گرفتند.

کلاه سفیدهای دفاع مدنی سوریه را گروهی از جوانان تشکیل می‌دهند که در مناطق تحت کنترل اپوزیسیون سوریه در حال فعالیت هستند و در طی دوران فعالیتهای خود توانسته‌اند بیش از 80هزار نفر را از زیر آوارها که توسط هواپیماهای رژیم اسد بمباران شده‌اند نجات داده و تعدادی از آنها هم شهید شده‌اند.

منطقه کفر زیتا تحت کنترل اپوزیسیون سوریه قرار دارد و رژیم اسد با بمبارانهای وحشیانه درصدد بازپس‌گیری این منطقه می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

وال استریت ژورنال: کلاه سفیدهای تیم نجات، ناجیان مردم سوریه


روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی از اعضای تیمهای نجات نوشت آنها از دید مردم سوریه به سوارکاران سفید تبدیل شده‌اند. کلاه سفید ها تنها گروه نجاتی هستند که در مناطق تحت کنترل اپوزیسیون در شرق حلب عمل می‌کنند.

این گروه که به عزم و اراده و اصرار بر نجات جان مردم شناخته می‌شوند فردی را نیز در میان خود دارند که نامش خالد الحاره است که به‌عنوان ناجی کودکان معروف است. چالشهایی که این گروه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند بی‌سابقه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/580a71b1-a1a7-4f41-afd5-80c7b4b1d74f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات