728 x 90

روز جهانى كارگر,بحرانهاى اجتماعى,اخبار اعتراضى,

بیانیه جمعی از نفتگران پالایشگاه نفت شیراز به‌مناسبت روز جهانی کارگر

-

تجمع  اعتراضي کارگران پالایشگاه شیراز - آرشیو
تجمع اعتراضي کارگران پالایشگاه شیراز - آرشیو
همقطاران و کارگران زحمتکش روز جهانی کارگر مبارک
ما کارگران، نفتگران و کارکنان قرارداد موقت نفت در سطح کشور سالها است که مورد بی‌مهری و سرکوب قرار داریم و با ما به‌عنوان کارگران موقت تنظیم می‌شود و سایه اخراج از کار، همه روزه بر سر ما هست.

سالیان است که دولتهای وقت، ماههای متوالی حقوق ما کارگران نفت شیراز را پرداخت نمی‌کنند و حق اعتراض را هم با توهین، تهدید و اخراج از کار و سرانجام دستگیری و زندان، از ما سلب کرده‌اند.

ما در کشوری چرخهای تولید را به حرکت در میآوریم که دومین ذخایر نفت جهان را دارد و روی دریایی از منابع گاز بنا شده است. در چنین وضعیتی است که زنان و فرزندان ما گرسنه هستند و ما مجبوریم 2یا ۳ شغله کار کنیم تا چرخ زندگی‌مان باز نایستد. تا امروز هیچ‌کدام از وعده‌های داده شده از جانب کارفرمایان و نماینده‌های دولت، عملی نشده و هیچ گشایشی در کار کارگران و زحمتکشان ایجاد نشده است. وضعیت معیشتی ما با مردم جنگ‌زده سوریه هیچ فرقی ندارد.

ما کارگران در حالی به استقبال روز جهانی کارگر می‌رویم که از کوچکترین امنیت شغلی برخوردار نیستیم و اکثریت قریب به اتفاق کارگران با قراردادهای موقت و بدون امضاء به کار گرفته می‌شوند و سایه وحشت ابتلای کارگاه و محل کارمان به سرنوشت دهها کارخانه ورشکسته و تعطیل شده و در حال تعطیلی کشور، بر سرمان سنگینی می‌کند.

در ۳۷ سال گذشته؛ یک عده فقیر و فقیرتر شده و به کارتن خوابی و گورخوابی روی آورده‌اند و عده‌یی نیز با فیشهای حقوقی میلیونی حق ملت را بالا کشیده‌اند.

در شرایط کنونی ضروری است که ما هم صدای خود را به گوش همه برسانیم.

این همه وعده و وعید که دادید به کجا رسید و چه شد؟
چرا کارگران در این مملکت هیچ منزلتی ندارند؟
پاسخ بدهید که چرا در دوران حاکمیت‌تان اجازه ایجاد سندیکا و اتحادیه‌های مستقل کارگری را ندادید؟ به چه حقی کارفرمایان می‌توانند با زندگی و حیات ما بازی کنند؟

پول‌های فروش نفت و گاز این مملکت را در کجا هزینه می‌کنید؟

با سیاستهای غیرمردمی و ضد کارگری‌تان سفره‌های ما را هر روز و خالی‌تر کرده‌اید.

آنوقت با بیشرمی می‌خواهید که ما پای صندوقهای رأی شما هم حاضر شویم؟ رأی بدهیم تا باز هم جیبها و سفره‌هایمان را خالی‌تر کنید؟ رأی بدهیم تا خانه و کاشانه و زندگی‌مان را بیش از این به نابودی بکشانید؟ این امری محال است ما را به شما هیچ امیدی نیست.

جمعی از نفتگران پالایشگاه نفت شیراز
۹/۲/۱۳۹۶.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28d75977-fd88-4458-ac55-99bdb4b95b9e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات