728 x 90

سوريه,شبه‌نظامی,دخالتهاى سپاه پاسداران در كشورهاى منطقه,بكارگيرى سلاح شيميايى,آوارگان سورى,

تیم جوانان داوطلب برای خنثی سازی مین در شمال سوریه

-

--
--
جوانان سوری در مناطق آزاد شده در شمال این کشور با پذیرش داوطلبانه خطرات ناشی از انفجار مینهای کاشته شده توسط داعش به پاکسازی محله‌ها و منازل مسکونی اهالی می‌پردازند.
یک جوان
ما تیم سوری خنثی سازی و از بین بردن آثار باقیمانده از جنگ هستیم. ما جوانان داوطلب در این کار هستیم و مینها را از بازار و منازل اهالی و زمینهای کشاورزی آنها پاکسازی و خنثی می‌کنیم. حوالی 5هزار مین وجود دارد.

هر ماه و هر روز که یک روستا آزاد میشه ما با مینهای پیشرفته تری مواجه می‌شویم. ابتدا مینهای فشاری بود بعد مینهایی به شکل تسبیح دیدیم سپس با مینهای حساس برخورد کردیم. یعنی به تدریج این مینها پیشرفته‌تر و حساستر شده است.

یک جوان دیگر:
خطرات خنثی سازی مینها بسیار بالاست و ریسک دارد. مینهایی که در شهر الباب کاشته شده برخیها تا نزدیکش می‌شوی بلافاصله منفجر می‌شوند یا در اطراف آن تحرک و صدا باشه در داخل ساختمانها، این مینها عمل می‌کنند.
 

جوان اول:
ما یک دستگاه ساده داریم که هر جنس فلزی و آهنی را کشف می‌کند. احتمال دارد با تی.ان.تی و یا چیز دیگر مواجه شویم یا با مینهایی که با نایلون پوشیده شده که این دستگاه مین یاب، کشف نمی‌کند. ما نیاز به دستگاه مین یاب و لباسهای مخصوص داریم که اگر مینها در حین کار روی آنها منفجر شدند آسیب نبینیم بسیاری از جوانان ما در حین خنثی سازی، مین عمل کرده و چشم و برخی اعضای بدنشان را از دست دادند. برخی نیز شهید شدند.

برخی مینها را کشف می‌کنیم اما برخی دیگر را اهالی با ما تماس می‌گیرند و محل را اطلاع می‌دهند. ما مراکزی در شهرهای اعزاز داریم و با شوراهای محلی هم در شهر الباب و قباسین و تمام منطقه هماهنگی می‌کنیم. طبعاً کار ما بسیار بسیار خطرناک است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ab4de62-7d47-4987-88b3-59fef1e69084"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات