728 x 90

سوريه,اخبار خاورمیانه,

با یک دانشجوی رزمنده ارتش آزادی سوریه

-

 -
-
یکی از رزمندگان ارتش آزادی سوریه با وجود این‌که در جبهه‌های نبرد است و سلاح بر دوش دارد اما در دانشگاه ادلب هم به تحصیلاتش ادامه می‌دهد. قصه او را از زبان خودش بشنویم..

رزمنده ارتش آزادی سوریه:
من نور از شهر عندان هستم که به ارتش آزادی سوریه پیوستم. من و بسیاری از دوستانم به‌علت تجاوزها و جنایتهای نظامیان اسد دانشگاه را ترک کردیم. رژیم اسد به حریم دانشگاه وارد می‌شد و دانشجویان تظاهر کننده را دستگیر می‌کرد. ما در سال 2012 مجبور شدیم سلاح به‌دست بگیریم ما سلاح را برای دفاع از ناموسمان و دینمان و همچنین دفاع از تظاهرات مسالمت‌آمیز برداشتیم. برای دفاع از شهروندانی که خواهان آزادی بودند. ما ان‌شاءالله کاری که آن‌روز شروع کردیم را کامل می‌کنیم. بسیاری از شهیدان در دانشگاه و پشت میز درس با ما بودند که خدا آنها را از ما قبول کند. ما سلاح برداشتیم که از تظاهرات دفاع کنیم و به یاری خدا تا پیروزی حتمی ادامه می‌دهیم.
 


من در زمانهای استراحت تلاش می‌کنم که درس بخوانم. از نگهبانی که بر می‌گردم استراحت کوتاهی می‌کنم و بعد هم درس می‌خوانم.

رژیم اسد به جوانان و تظاهرات مسالمت‌آمیز حمله کرد زیرا ما به تظاهرات می‌رفتیم بعد از آن ما سلاح برداشتیم علیه این رژیم جنایتکار بایستیم. بعد از آن من در دانشکده ادلب برای معلمان ثبت نام کردم در رشته انگلیسی و الآن سال دوم هستم.

ما باید کودکانمان را آموزش بدهیم تا زندگی استمرار پیدا کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50310488-73c0-4b7d-a897-453461eaaadf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات