728 x 90

ترس و سراسیمگی در ولایت بحرانزده خامنه‌ای از فعالیتهای مقاومت ایران

محمد کاظم کوشکی
محمد کاظم کوشکی
خبرگزاری میزان وابسته به قضاییه خامنه‌ای: 4 اردیبهشت 96:
حشمت الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، در خصوص کنفرانس اخیر مجاهدین با موضوع 'پیگیری ایران برای ساخت سلاح هسته‌یی در پارچین' اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در حال اجرای پروتکل الحاقی است و طبق این پروتکل امکان دسترسیهای کافی برای آژانس وجود دارد.

وی افزود: در شرایط فعلی و با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، مجاهدین تصور می‌کنند یک فضای افراطی در این کشور شکل گرفته است؛ آنها بر همین اساس سعی دارند با سوءاستفاده از فضای موجود در آمریکا، امکان خودنمایی و ایران هراسی جدیدی را فراهم کنند.

این عضو کمیسیون امنیت مجلس خاطرنشان کرد: هیچگونه اقدامات خلاف ان‌پی‌تی (پیمان‌نامه منع گسترش سلاحهای هسته‌ای) در ایران صورت نگرفته و اصولاً نظام به‌دنبال اینگونه اقدامات نیست.

روزنامه حکومتی رسالت: 4 اردیبهشت 96: دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به ملاقات مک‌کین و مریم رجوی گفت: آمریکایی‌ها از مجاهدین دست برنمی‌دارند ارتباطات خود را با آنها دارند. اساساً آمریکایی‌ها تصور دارند با تقویت مجاهدین در منطقه سیاستهای خود را به پیش می‌برند در حالی که تاکنون سیاستهای غلط آنها نتایج عکس داده و خواهد داد.

و اینهم زوزه‌های پر ار غیظ و نگرانی یک مهره اطلاعات بدنام آخوندی در گفتگو با یک رادیوی حکومتی:
مجری: این هفته سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته نیروهای مسلح و رهبر جمهوریخواهان کنگره آمریکا در تیرانا پایتخت آلبانی با مریم رجوی دیدار و گفتگو کرد. مک‌کین در این دیدار با اتهام زنی به ایران مدعی شد که ایران و بشار اسد و داعش همه با یکدیگر در ارتباط بوده و جزیی لاینفک از یکدیگر بحساب می‌آیند.

خب درباره اهداف این نوع دیدارها گفتگو می‌کنم با دکتر محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی.

بنظر جنابعالی هدف از این دیدار در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری چه است؟

کوشکی: ارتباطاتی که بین سازمان مجاهدین خلق وآمریکایی‌ها وجود داشته یک ارتباط خیلی دیرینه‌ای است. یعنی حتی اون زمانیکه در دوران مادلین آلبرایت، زمان کلینتون که رئیس جمهور آمریکا بود، مادلین آلبرایت وزیر امور خارجه بود. اون زمان آلبرایت گروه مجاهدین خلق رو یک گروه تروریستی اعلام کرد. اما با این وجود فعالیتهای مجاهدین خلق جالبه که توی آمریکا تعطیل نشد و اونها از اون زمان هم حتی با این‌که توی اون لیست سیاه (بلاک لیست) تروریستی آمریکا بودند باز هم در واقع فعالیت آزادانه توی آمریکا داشتند و حتی از نمایندگان کنگره آمریکا هم برای شرکت در جلسات‌شون دعوت می‌کردند. نکته جالبی است. و به همین خاطر ما مرتب شاهد دیدارها و حضور چهره‌های فعال سیاسی آمریکا در نشستهای اینها هستیم و از آنجایی که اعضای این گروه با وساطت سازمان ملل از عراق اخراج شدند و به تیرانا پایتخت کشور آلبانی رفتند این دیدار از سوی مک‌کین که بهرحال چهره سرشناس است، توی چهره‌های سیاسی آمریکا و مشهور به ضدایرانی بودن، در واقع نشان میده که آمریکایی‌ها هنوز تمایل دارند از این گروه به‌عنوان ابزار فشار علیه جمهوری اسلامی استفاده کنند، در چند تا مقوله که مشهورترین و جدی‌ترین مقولش، مقوله حقوق‌بشر است، این‌که چرا از چنین گروه بدنامی که خوده آمریکایی‌ها یک زمانی خودشون به‌عنوان گروه تروریستی یاد می‌کردند، استفاده می‌کنند و ادعاهایی این گروه علیه جمهوری اسلامی میان استنادمیکنند، که ایران حقوق‌بشر رو نقض کرده.

مجری: فکر می‌کنم که تعداد شهدای ترور ما حدود 17000هزار تا باشه.

کوشکی: اما شهدای ترور ما رقم 17000 رقم رسمی ماست، اما گروه مجاهدین خلق بیشترین نقش در این ترورهای داشته.

چون در هر حال این گروه رسماً با پلاکارت و با اقلام تبلیغاتی‌اش توی آمریکا تظاهرات برقرار می‌کرد. هر کدام از روسای جمهوری ایران که در طول این بیست و چند سال سفر کردند به نیویورک برای حضور در اجلاس سازمان ملل، مجمع عمومی، یا اجلاسهای دیگر سازمان ملل، علیه کشورمان این گروه تظاهرات به‌راه انداخته با پلاکارتش، چه اون زمان که در لیست تروریستها قرار داشته چه بعد از اونکه از اون لیست خارج شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9522b09c-be13-45fe-8809-371efe3e00a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات