728 x 90

سوريه,حمله نظامى آمريكا به سوريه,

دوستی دیرینه دو دیکتاتور

-

بشاراسد  و کیم جونگ اون
بشاراسد و کیم جونگ اون
رژیمهای سوریه و کره شمالی به‌طور واقعی نقاط مشترک زیادی دارند، حتی بیشتر از آنچه که ممکن است انتظارش را داشته باشید. دو دیکتاتور بی‌رحم بر هر دوی آنها حکومت می‌کنند. گزارشی از سی.ان.ان4اردیبهشت96:
این انتهای مسیر دو دیکتاتور است: «بشار اسد سوریه و کیم جونگ اون کره شمالی. هر چند آنها در دو سوی جهان قرار دارند اما رژیمهای آنها مشابهت‌های تکان‌دهنده‌ای با هم دارند. هر دو شغل خود را از پدران خود به ارث بردند. دودمان آنها برای دهه‌ها، با تکیه بر نیروهای امنیتی با قهر مخالفان را سرکوب کردند. دولتهای کره شمالی و سوریه به‌طور واقعی همدیگر را دوست دارند. هر سال، انبوهی پیام همبستگی و حمایت برای یکدیگر می‌فرستند.

این یکی از پیامهای کره شمالی است: تبریک به بشار اسد و دولت و مردم دوست سوریه...
تنها یک هفته بعد، خبرگزاری صنا گفت: حمایت سوریه از مردم و رهبری شجاع کره دموکراتیک...

در واقع این رژیمها دهه‌ها است که روابط دوستانه داشته‌اند. پدر رئیس‌جمهور رژیم سوریه، حافظ اسد با پدر بزرگ رهبر کره شمالی در سالهای 1970 ملاقات کرد. آنها از زمانی که هر دو در مدار شوروی بودند، روابط ارتش با ارتش برقرار کردند.

لئونید پتروف از دانشگاه ملی استرالیا: کره شمالی به ارتش رژیم سوریه برای توسعه برخی هواپیماها یا سیستمهای موشکی هوایی کمک کرد و تانکهای قدیمی شوروی مانند تی 54 و تی 55 که ارتش سوریه از شوروی وارد کرده بود را تعمیر می‌کرد.

خبرنگارسی.ان.ان: ... هر دوی این کشورها هنوز قویا، به هم‌پیمانان خیلی بزرگتری وابسته‌اند. سوریه سلاح و حمایت مستقیم نظامی از روسیه دریافت می‌کند و کره شمالی هم بیش از 80 درصد از تجارت بین‌المللی‌اش را به چین وابسته است.

کره شمالی و سوریه یک شباهت دیگر هم دارند. هر دو در حال رویارویی با آمریکا می‌باشند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4aa6e9b1-b90e-4ea0-9091-02c737b65a85"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات