728 x 90

آوارگان سورى,سوريه,شبه‌نظامی,

آزادسازی شهرک علیانیه در استان درعا توسط ارتش آزادی سوریه

-

آٴزاد سازی شهرک علیانیه درسوریه
آٴزاد سازی شهرک علیانیه درسوریه
ارتش آزادی سوریه به‌عملیات خود برای پاکسازی صحرای جنوب از داعش ادامه می‌دهد.

در قلب صحرا و به دور از سر و صدا، رزمندگان ارتش آزادی سوریه برای محاصره داعش در بادیه شام و منطقه حماد شام کار می‌کنند. یکانهای جبهه جنوبی ارتش آزادی سوریه در این راستا موفق شدند شهرک علیانیه در صحرای تدمر که داعش دو سال برآن کنترل داشت، بیرون براند. داعش اهالی این روستا را کوچ داد و اکنون در کمپ رقبان در مرز سوریه با اردن زندگی می‌کنند.

یک فرمانده: «ما در ارتش آزادی سوریه در چارچوب عملیات «اسبها را زین کردیم» منطقه علیانیه را در بادیه سوریه را از دست داعش آزاد کردیم».

تعداد ساکنان این شهرک نزدیک به 2000نفر است اما یکی از مناطق استراتژیک و مهم محسوب می‌شود. زیرا حومه حمص و صحرای حما و صحرای دیرالزور و حومه دمشق و معبر مرزی تنف در مرز عراق را به هم متصل می‌کند.

در جریان مرحله سوم عملیات «اسبها را زین کردیم «برای پاکسازی منطقه حماد شام که ارتش آزادی سوریه آن را علیه تروریستهای داعش هدایت می‌کند، بسیاری از مناطق از جمله شهرک علیانیه پاکسازی شده و حلقه محاصره را بر مناطقی که داعش بر آن کنترل دارد، تنگ‌تر شده است. عناصر داعش به سمت شرق و شهرک هلبه و سمت غرب یعنی شهرک محصا گریخته‌اند.

ارتش آزادی سوریه حضور خود در مناطقی که خطوط امدادرسانی داعش را تشکیل می‌دهد، تقویت کرده است. رزمندگان برای برقراری امنیت و ثبات در این مناطق تلاش می‌کنند تا بعد از تکمیل کردن عملیات نظامی در این منطقه، وضعیت را برای بازگشت اهالی به منازلشان فراهم کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/82b684a2-f911-4630-8130-23e5cac6b350"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات