728 x 90

افشاگريهاى مقاومت ايران عليه برنامه اتمى,

شورای امنیت ملی کاخ سفید: ما به‌دقت بستهٴ شورای ملی مقاومت را در برابر بهترین گزارشهای اطلاعاتی و تجزیه و تحلیل‌های در دسترس آمریکا بررسی می‌کنیم

-

افشاگریهای مقاومت ایران علیه برنامه اتمی رژیم آخوندی
افشاگریهای مقاومت ایران علیه برنامه اتمی رژیم آخوندی
فاکس نیوز:
مجری: عصر بخیر به واشینگتن خوش آمدید، من من برت بیر هستم. امشب نگرانی‌های جدیدی وجود دارد که (رژیم) ایران احتمالاً بیش از آنچه ما فکر می‌کنیم درگیر برنامه تسلیحات اتمی است، به‌رغم توافقش با آمریکا و سایر کشورهای غربی. خبرنگار ارشد ما در واشینگتن جیمز روزن به ما می‌گوید، این اطلاعات از طرف گروهی می‌آید که در مورد این‌گونه موارد قبلاً درست گفته است.

جعفرزاده: ما داریم از یک عملیات گسترده مخفی توسط رژیم ایران صحبت می‌کنیم. اطلاعات ما نشان می‌دهد که فعالیت‌های آنها تمام‌عیار ادامه یافته، به‌رغم برجام.

روزن: این گروه گفت، (رژیم) ایران مخفیانه آن چیزی را دنبال می‌کند که کارشناسان اتمی «تسلیحاتی‌کردن» می‌نامند و آزمایش‌هایی با ابزار چاشنی و مواد شدیدالانفجار در این سایت جدیداً ساخته‌شده در پایگاه نظامی وسیع پارچین انجام داده است. بازرسان سازمان ملل، فقط دسترسی بسیار محدود و کنترل‌شده‌یی به پارچین داشته‌اند. سایت افشا‌ شده جدید نام مشکوک «طرح 6» را بر خود دارد.

شورای ملی مقاومت ایران کارنامه غیرقابل انکاری در افشای سایت‌های مخفی اتمی (رژیم) ایران دارد.

نمایندگان شورای ملی مقاومت ایران امروز در واشینگتن گفتند، (رژیم) ایران مخفیانه، دو تأسیسات اتمی را توسعه می‌دهد. برای ارزیابی تصاویر شورای ملی مقاومت، فاکس‌ نیوز با فیزیکدان برجسته و بازرس پیشین تسلیحاتی سازمان ملل دیوید آلبرایت مراجعه کرد؛ او تأیید کرد که «طرح 6» مشخصه‌های سایتی را دارد که در آن مواد شدیدالانفجار تولید می‌شود.

آلبرایت: من کار آنها را به قدر کافی جدی می‌گیرم که فکر می‌کنم بازرسان بین‌المللی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید به این سایت بروند و ببیند چه چیزی آنجا جریان دارد.

فاکس‌ نیوز همچنین از اولی هاینونن، مقام شماره 2 پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سؤال کرد که در تصاویر طرح 6 چه می‌بیند.

هاینون: می‌بینیم که دور ساختمانها خاکریز زده شده و از یکدیگر فاصله دارند. این یک طراحی معمول برای سایتی است که با مواد شدیدالانفجار کار می‌کند.

روزن: مایکل آنتون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز به من گفت، کارکنان شورای امنیت ملی «به دقت بستهٴ شورای ملی مقاومت» را در برابر «بهترین گزارشهای اطلاعاتی و تجزیه و تحلیل در دسترس ایالات متحده» بررسی می‌کنند.

مجری: تهران در مورد همه اینها چه می‌گوید.
جیمز روزن: هیچ چیزی در پاسخ مستقیم به این کنفرانس مطبوعاتی نگفته است. ما با هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل تماس گرفتیم ولی پاسخی نشنیدیم. با این‌حال قبل از آن، اظهارات پرزیدنت ترامپ که ایران به روح قرارداد پایبند نیست، منجر به تکذیب تیز وزیر خارجه ایران در یک توئیت شد. '

فاکس نیوز – اول اردیبهشت 96
ایران قویاً توافق اتمی را نقض می‌کند
فاکس‌ نیوز در گزارش دیگری درباره کنفرانس افشاگرانهٴ نمایندگی شورا در واشینگتن، گفت: گروه مقاومت (ایران) (می‌گوید)، (رژیم) ایران قویاً توافق اتمی را نقض می‌کند

کاخ سفید روز جمعه با احتیاط به ادعاهای یک گروه مخالف ایرانی پاسخ داد که گفت کار مخفی رژیم ایران روی سلاح هسته‌یی بعدازنقطه عطف توافق هسته‌یی که تهران دو سال پیش با دولت اوباما و پنج قدرت دیگر جهان نهایی کرد بی‌وقفه ادامه داشته است.

در یک کنفرانس خبری در واشینگتن، اعضای شورای ملی مقاومت ایران تصاویر ماهواره‌یی اخیر و اطلاعات به‌دست آمده از منابع در داخل سپاه پاسداران را برای تقویت ادعای خود، که رژیم اسلامی هنوز کار مخفیانه روی آنچه کارشناسان هسته‌ای، تسلیحاتی کردن یا ایستگاه نهایی در مسیر سلاح های هسته‌یی می‌نامند، ارائه دادند.

علیرضا جعفرزاده، معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت گفت: 'واحد مهندسی مسئول ساخت بمب به‌صورت مخفیانه برای رژیم ایران، سازمان نوآوری دفاعی و تحقیقات نام دارد. این واحد، که مخفف فارسی آن سپند است، برای اولین بار توسط این گروه در سال 2011 افشا شد، و توسط وزارت امور خارجه در سال 2014 نامگذاری شد چون مقامات ایالات متحده گفتند سپند 'برخی از فعالیتهای مربوط به برنامه هسته‌یی اعلام نشده در ایران را در دست گرفته است.'

تصاویر ماهواره‌یی شورای ملی مقاومت روی پایگاه نظامی پارچین متمرکز است، سایتی که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تنها دسترسی محدود و شدیداً کنترل‌شده‌یی به آن داشته‌اند. این عکس‌ها طرح کلی یک منطقه در شمال پایگاه که در آن تأسیسات احاطه شده توسط خاکریز قابل مشاهده است را نشان می‌دهد. به گفته مقامات شورای ملی مقاومت، سایت تازه ساخته شده به‌عنوان 'طرح 6' شناخته شده است.

این گروه مخالف گفت در آنجا یک زیر واحد سپند به‌عنوان متفاض - مخفف فارسی برای عنوان رسمی مرکز تحقیقات و توسعه فن‌آوری در انفجار و ضربه - در حال کار با مواد منفجره به‌صورتی است که عین 'ابعاد نظامی احتمالی' است که مقامات غربی مدتها شک داشتند رژیم ایران با برنامه هسته ایش به‌دنبال آن است.

مخالفان نظریه شورای ملی مقاومت اشاره می‌کنند که این حزب سیاسی وابسته به گروه اپوزیسیون ایرانی، شناخته شده به‌عنوان سازمان مجاهدین خلق (ام ای ک)، است که پانزده سال در فهرست سازمانهای تروریستی خارجی وزارت امور خارجه بوده است. اما بسیاری افشاگریهای شورای ملی مقاومت در مورد فعالیتهای هسته‌یی مخفی و یا سایتهای رژیم ایران را برجسته دیده‌اند که با شناسایی این گروه از تأسیسات مخفی در نطنز و اراک آغاز شد. از فرانک پابیان، مشاور مسائل منع گسترش هسته‌یی در آزمایشگاه ملی لوس آلاموس، در سال 2010 توسط نیویورک تایمز در مورد شورای ملی مقاومت نقل‌قول شد که 'آنها 90 درصد اوقات درست می‌گویند.'

برای ارزیابی تصاویر طرح 6 در پارچین، فاکس‌ نیوز با دو تن از دانشمندان هسته‌یی و تحلیلگران کنترل تسلیحات که از مشهورترینها در جهان هستند مشورت کرد. دیوید آلبرایت، فیزیکدان آموزش دیده و بازرس سابق سلاح سازمان ملل در عراق، به فاکس‌ نیوز گفت ساختارهای قابل مشاهده در عکسهای ماهواره‌یی با تأسیساتی که مواد منفجره قوی می‌سازد سازگار است؛ اما او اشاره کرد که رژیم ایران بر طبق برجام حق انجام این کار را دارد و این‌که تصاویر هیچ نشانه ظاهری که رژیم ایران ضمنا آزمایش مواد منفجره بالا در سایت کرده را نتیجه‌گیری نمی‌کند. با این حال، او معتقد است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید برای دسترسی به آنجا فشار بیاورد. آلبرایت گفت: «بازرسان بین‌المللی باید با استفاده از اختیاراتشان طبق توافق اتمی برای رفتن و دیدن این سایت استفاده کنند، ببینند آنجا چه چیزی در جریان است و شروع به بررسی بخش مهمی از توافق اتمی بکنند... یعنی، فعالیت‌های مربوط به توسعهٴ سلاحهای اتمی».

فاکس نیوز اضافه کرد: «اولی هاینونن نزدیک به سه دهه در آژانس بوده و در نهایت به سطح مقام رسمی شماره دو این ارگان رسید، یعنی معاون مدیرکل. وی حدود بیست و پنج بار برای تورهای بازرسی و کارهای دیگر به ایران سفر کرد. (هاینونن) به ارزیابی مشابهی در مورد طرح 6 رسید. آنها هر دو تأکید کردند نیاز به اطلاعات بیشتر برای قضاوت نهایی دارند.

هاینونن به فاکس‌ نیوز گفت: «ما می‌بینیم که دور ساختمانها خاکریز زده شده و آنها با هم فاصله دارند. این یک طراحی معمول برای سایتی است که جهت انفجارهای شدید طراحی شده است. به نظرم سؤالات جدی‌یی هست که باید از (حکومت) ایران پرسیده شود. به احتمال قوی، آژانس باید امکان دسترسی به این سایت را داشته باشد».

واشینگتن تایمز – اول اردیبهشت 96:
مقاومت (ایران) می‌گوید: رژیم در مجتمع نظامی محصور در جنوب تهران جایی که ورود ناظران بین‌المللی به آنجا ممنوع است مشغول مهندسی ساخت و آزمایش است. این موضوع را شورای ملی مقاومت ایران اعلام کرد. علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورا در واشینگتن گفت: «این محلی است که تاکنون مخفی نگه داشته شده است». «یک تحقیقات مخفی برای ساخت بمب و عملاً لاپوشانی فعالیت‌های واقعی رژیم در این زمینه».

گزارش شورای ملی مقاومت درست روزی منتشر شد که روز قبل از آن، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه، (رژیم) ایران را به باد انتقاد گرفت و به فعالیت‌های تروریستی گسترش‌یابنده در منطقه و زیر پا گذاشتن برجام که او آن‌را «راه‌حل شکست‌خورده» نامید، اشاره کرد. گزارش شورا این توافق را از اعتبار قانونی می‌اندازد.

شورای (ملی مقاومت) و مجاهدین دارای سابقه بسیار خوبی در افشای فعالیت‌های اتمی رژیم هستند. آنها دارای شبکهٴ وسیع جمع‌آوری اطلاعات از درون وزارت دفاع، سپاه پاسداران و دیگر نهادهای وابسته به آخوندهای حاکمند.

شورا تأکید می‌کند، سایت‌های «اعلام‌شده» توسط رژیم تماماً توسط شبکهٴ اطلاعاتی سازمان مجاهدین افشا شده، نه رژیم ایران.

اصل گزارش اطلاعاتی اپوزیسیون ایران بر گزارش «عملیات پژوهش» نهاد پژوهش‌های دفاعی و تحقیق استوار است که 7 زیر مجموعه دارد که قبلاً توسط مجاهدین در سال 2011 افشا شد.

بنا‌ به گزارش شورا: «آنها فعالیت‌های تحقیقاتی خود را در پهنه‌های مختلف ساخت بمب اتمی متمرکز کرده‌اند».

(اپوزیسیون ایران) گفت مرکز تحقیقات و توسعه فن‌آوری انفجار و ضربه در یک مکان سری است که سازمان بین‌المللی انرژی اتمی از محل آن بی‌خبر است. رژیم در سیستم‌های ارتباطی‌اش با کد «پژوهشکده» از آن نام می‌برد.

بر اساس گزارش تحقیقی شورا: واشینگتن تایمز می‌افزاید آخوندها برای این‌که بتوانند به کار تحقیقات در توسعهٴ فن‌آوری انفجار و ضربه ادامه دهند، یک مرکز را به نام سنجریان که مساحت کمتری دارد ایجاد کردند و قسمت پژوهش و آزمایش را به سایت جدیدی در پارچین در جنوب تهران منتقل کردند.

خبرنگاران از جعفرزاده سؤال کردند، چرا گزارش دولت به کنگره اعلام کرده که رژیم توافق را رعایت کرده در حالی که حالا مشخص می‌شود که چنین نیست.

وی در جواب گفت که اطلاعات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس مکانهای اعلام‌ شده رژیم و روش‌های اندازه‌گیری آنها به‌طور خاص مقدار اورانیوم غنی‌شده است.

او گفت، آنچه شورا افشا می‌کند، فعالیت‌های مخفی تولید سلاح اتمی رژیم است؛ اکنون ضروری است که آژانس در این زمینه تحقیق کند.

جعفرزاده گفت که آژانس در دیدار سال 2015 خود از تعداد محدودی از مکانها در پارچین دیدار کرد که قبلاً آن را از شواهد تولید سلاح اتمی پاک‌سازی کرده بودند.

وی افزود: «باید آنجا را بلافاصله مورد بازدید قرار داد». او پیش‌بینی کرد که افشاگری امروز شورا رژیم را وادار به (پاکسازی) کارهای غیرقانونی‌اش می‌نماید.'

خامنه‌ای، ولی‌فقیه رژیم، قبلاً اعلام کرده بود که 'بازرسی از مراکز نظامی ما غیرقابل گفتگو و یکی از خطوط قرمز ما است.' در ماهای اخیر نیز دیگر رهبران رژیم نیز به این نکته اشاره کرده‌اند.

سازمان مجاهدین عکس‌های ماهواره‌یی از مکان دقیق تحقیقات اتمی در مجتمع پارچین را در اختیار خبرنگاران قرار داد. به‌عنوان مثال طرح 6 که توسط سپاه پاسداران حفاظت می‌شود.

شورای ملی مقاومت گفت رژیم جامعه بین‌المللی را به بازی گرفته است و این بازی ابتدا از کوچک‌کردن فعالیتها در مرکز سنجریان آغاز شده و رژیم ایران هر چه در توان داشته بکار برده تا «پژوهشکده را که دارای اهمیت ویژه‌یی است از چشم نهادهای بین‌المللی مخفی نگه دارد. مبنای این تصمیم بر پایه این تحلیل صورت گرفته که امکان دسترسی آینده آژانس به پارچین بسیار پایین است؛ به این معنی که این مکان بهترین مکان برای لاپوشانی فعالیت‌های رژیم در این زمینه محسوب می‌شود.

برای جا انداختن مطلب می‌باید آنچه سازمان مجاهدین افشا کرد را پیچ و مهره‌های اصلی تقلب رژیم نامید. اطلاعاتی چون نام و نشان و موضوع مسئولیتهای 15نفر از کسانی که در این زمینه فعالند وآدرس مکانهای سری در گیر در این فعالیتها.

شبکه مرکز تحقیقات و توسعه فناوری انفجار و ضربه مرکزش در تهران در ساختمان 'نور' نزدیک وزارت دفاع که عملیات را (مدیریت) می‌کند، قرار دارد.

برای درک کامل ابعاد فعالیتهای سری غیرقانونی، بسیار مهم و ضروریست که آژانس 'پژوهشکده' را زیر نظر گرفته و از آن بازدید نماید البته همراه با دیگر مکانهایی که به مرکز تحقیقات و توسعه فناوری انفجار و ضربه مرتبط اند. ' به این شکل گسترده گی فعالیتهای سری نظامی و غیرقانونی اتمی رژیم افشا می‌گردد.'

شورای ملی مقاومت ایران در جریان دیدار سناتور مک‌کین از آنها در مقر جدیدشان در تیرانا پس از سالها استقرار در عراق، مورد قدردانی قرار گرفتند.
او جداگانه با خانم مریم رجوی ملاقات کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25c8315a-231c-47aa-8504-b1ef3bbc556b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات