728 x 90

سوريه,بكارگيرى سلاح شيميايى,

تظاهرات مردم حومه دمشق علیه جنایات شیمیایی رژیم اسد

-

تظاهرات روز جمعه در شهر دوما
تظاهرات روز جمعه در شهر دوما
تظاهرات مردمی روز جمعه در حومه دمشق برگزار شد. در شهر دوما تظاهراتی با شعار «اسد با شیمیایی ما را تهدید می‌کند» برگزار شد و خواهان ایستادن جامعه جهانی در کنار مردم سوریه علیه اسد شدند.

روز جمعه مردم شهر مقاوم دوما در حومه دمشق به تظاهرات پرداختند و بکارگیری گاز شیمیایی علیه مردم سوریه توسط رژیم اسد را محکوم کردند. یکی از تظاهر کنندگان در مورد خواستهای تظاهر کنندگان توضیح می‌دهد:
ابو محمد یک تظاهر کننده: «الان مدت زمان کوتاهی است که رژیم اسد در رسانه‌هایش تبلیغ می‌کند که رزمندگان در غوطه شرقی دمشق، سلاح شیمیایی دارند. ما این بازی رژیم اسد را می‌شناسیم. شیمیایی خود بشار اسد است او یک حیوان است. ما در غوطه شرقی از سازمان ملل و فرانسه و انگلستان می‌خواهیم پرونده شیمیایی را فعال کنند. کما این‌که در خان شیخون ثابت شد کسی که حمله شیمیایی کرد، بشار اسد بود. لذا ما از جامعه جهانی و تمامی سازمانهای حقوق‌بشری در جهان می‌خواهیم که این جنایتکار را نه تنها به‌خاطر سلاح شیمیایی بلکه به‌خاطر جنایتها و قتل و کشتار روزانه و محاصره و گرسنگی دادن که در غوطه انجام می‌دهد، محاکمه کنند.
 
ما در غوطه از هر سو در محاصره قرار داریم انواع محاصره را بر ما اعمال کرده است. از گرسنگی دادن گرفته تا فقدان دارو و الزامات پزشکی و مواد غذایی و سوخت.. ما کسی جز خدا را نداریم که به او پناه ببریم. ما به غیر از خدا به کسی پناه نمی‌بریم. ما از سازمانهای بین‌المللی می‌خواهیم که در کنار اهالی غوطه و مردم سوریه قرار بگیرند»

مناطق دیگری در غوطه شرقی به تظاهرات پرداختند و خواهان محکوم کردن بشار اسد به‌خاطر بکارگیری سلاح شیمیایی در مناطق مختلف در سوریه و همچنین تبلیغ شایعات علیه رزمندگان مبنی بر داشتن سلاح شیمایی شدند. رژیم اسد در مناطقی که سلاح شیمایی بکار می‌گیرد، رزمندگان همان منطقه را متهم می‌کند که آنها سلاح شیمایی دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ac45e97-a2b1-48a4-b199-d5f5cf399462"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات