728 x 90

تغییر رویکرد جامعه جهانی بعد از ضربه موشکی آمریکا به رژیم اسد

شليك موشك تاماهاگ توسط ناوچه آمريكا
شليك موشك تاماهاگ توسط ناوچه آمريكا
یاسر فرحان عضو کمیته قانونی ائتلاف ملی سوریه به تلویزیون العربیه 31فروردین 96 گفت:
ترامپ از اوباما انتقاد می‌کند و می‌گوید با سکوتش به اسد اجازه داده، جنایتهای بیشتری در سوریه مرتکب شود. در نتیجه ترامپ باید این جنایتها را متوقف کند. ما شاهد بودیم که بعد از بکارگیری سلاح شیمیایی توسط اسد، ترامپ با مردم سوریه ابراز همدردی کرد که با استقبال گسترده‌یی در جامعه جهانی و در بین اقشار مختلف آمریکا نیز روبه‌رو شد. لذا این امر ترامپ را تشویق می‌کند که همین شیوه را ادامه دهد. بویژه اینکه رژیم اسد و حتی روسها بعد از 24ساعت با حملات هوایی مشترک و بکارگیری بمبهای ناپالم و گاز کلر به کشتار شهروندان ادامه دادند. لذا کشتار در سوریه ادامه دارد و مردم سوریه فقط با شیمیایی به قتل نمی‌رسند بلکه با بشکه‌های انفجاری نیز کشته می‌شوند.

اپوزیسیون به‌طور مستمر در حال ارائه اسناد و مدارک به تمامی طرفهای ذیربط در شورای امنیت و تمامی کشورهای عضو سازمان ملل و همچنین دادگاه جنایی بین‌المللی بوده و هست. به‌دلیل وتوی روسیه و سکوت جامعه جهانی، واکنشها مطلقاً متناسب با حجم جنایتهای صورت گرفته نبوده است. الآن بعد از تغییر رویکرد بین‌المللی، می‌بینیم که جامعه جهانی با فشار دوجانبه نظامی و سیاسی، تلاش می‌کند روسیه را به میز جهانی برگرداند. لذا اپوزیسیون بیش از هر طرف دیگری در پیگیری امور مردم سوریه ذیربط است و تحرکاتش را در سطح جهانی افزایش داده است.

در جریان ضربه موشکی آمریکا به رژیم اسد، دکتر ریاض حجاب در آمریکا بود و رئیس ائتلاف در جلسه‌یی با اتحادیه اروپا حضور داشت. استاد هیثم مالح رئیس کمیته قانونی ائتلاف، با ارائه سه یادداشت، تمامی جنایتها را مستند کرده و به طرفهای ذیربط داده است. سازمانهای حقوق‌بشری مستقل نیز فعال هستند. مردم سوریه در همه جا دست به اعتراض زدند و گفتند که این تنها ضربات نظامی رژیم جنایتکار اسد نیست که مردم سوریه را به قتل می‌رساند، بلکه سکوت جامعه جهانی نیز باعث کشتار سوریها می‌شود.

از نظر ما مطلقاً امکان هیچگونه تفاهمی با رژیم ایران وجود ندارد. زیرا مشکل ما با این رژیم، مشکل بود و نبود است. این رژیم می‌خواهد مردم سوریه را نابود کند و آنها را کوچ داده و بافت جغرافیایی را تغییر دهد. علاوه بر این رژیم ایران می‌خواهد پروژه فرقه‌گرایی را در منطقه به پیش ببرد.

ترکیه یک متحد استراتژیک است که منافع مشترک با هم داریم. در نتیجه ما به نقش این کشور برای تغییر موضع روسیه در جانبداری از رژیم اسد، تکیه می‌کنیم. این کار هم شامل تمام شیوه‌هایی است که کشورهای دیگر از جمله کشورهای جی 7 در پیش گرفته‌اند و مسکو را فراخواندند که موضعش را تغییر دهد و با این کشورها بر روی میز مذاکره بنشیند. وزیر خارجه آمریکا هم به مسکو رفت تا برای تغییر مواضع جانبدارانه پوتین از اسد، فشار بیاورد.

اما باید بگویم که روسیه در تمامی این جنایتها دست دارد لذا باید فشار بیشتری به آن وارد کرد، تا مواضع جانبدارانه از رژیم اسد را تغییر دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4324b5de-8449-446b-8d84-62d3e5b0d519"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات