728 x 90

بازگشت آوارگان سوریه به شهر آزاد شده الباب

آوارگان سوری - آرشيو
آوارگان سوری - آرشيو
شهر الباب تا مدتی پیش در اشغال داعش قرار داشت. اهالی شهر بعد از آزادسازی توسط ارتش آزادی سوریه به شهر بازگشته و بسیج عمومی را برای نظافت خیابانها و تعمیر و بازسازی مساجد و مکانهای عمومی شروع کرده‌اند.

دفتر خدمات شورای محلی با همکاری کمیته «بازگرداندن ثبات و امنیت» در یک بسیج عمومی به نظافت خیابانهای اصلی شهر الباب اقدام کردند تا آنها را از هر گونه زباله و آثار باقیمانده از جنگ، پاکسازی کنند.

مصطفی عثمان مسئول دفتر نظافت شورای محلی:
خیابانها پر از آشغال و زباله‌ متراکم بود. الحمدلله یک خیابان بیشتر نظافت شده و بعد به خیابانهای شهر رفتیم.

من از همشهری‌ها می‌خواهیم که در حد امکان ما را کمک کنند. ما نیاز به کمک داریم. ما کارمان را مستمر ادامه می‌دهیم و از خدا می‌خواهیم که به ما قدرت و توان انجام کارهای بیشتری را بدهد. منطقه ما در حومه شمالی حلب بیشترین ضررها را دیده است. ما برای شهرمان قیمت دادیم و باز هم خواهیم داد.

یک شهروند:
«ما امیدواریم که کشور را نظافت و اداره کنند و به فکر اهالی باشند. آب و خدمات را به شهر بیاورند».

50سطل بزرگ زباله و دو خودرو مخصوص حمل زباله به این کار اختصاص یافته است. بعد از آن که رزمندگان ارتش آزادی سوریه در چارچوب عملیات «سپر فرات» روز 27فوریه گذشته شهر را از دست داعش آزاد کردند، زندگی به تدریج به شهر بازگشته است.

اهالی الباب همچنین مسجد اصلی شهر را که در جریان جنگ رزمندگان با داعش آسیب دیده بود، با جمع‌آوری کمکهای مالی بازسازی کردند.

عماد حاج شعبو امام مسجد:
این مسجد بسیار آسیب دیده بود چون به پایگاه داعش تبدیل شده بود. ازطبقه زیرزمین این مسجد به‌عنوان زندان استفاده می‌کردند. عناصر داعش قبل از آن که شهر را ترک کند، مسجد اسامه ابو زیدabo zayd ومنازل اطراف آن را به پایگاه نظامی تبدیل کرده بودند. به‌طوری‌که مناره مسجد هدف بمباران قرار گرفت و طبقه بالای نیز به‌شدت آسیب دیده است. ما به‌علت هزینه سنگین بازسازی نتوانستیم طبقه بالایی را تعمیر کنیم لذا به طبقه پایین و زیرزمین آمدیم که نماز را برگزار می‌کنیم.

ابوخالد از اهالی الباب:
ما به این مسجد که برگشتیم فقط خرابه و ویرانی دیدیم. تمامی درها شکسته بود که تعمیر کردیم. سجاده و فرشها را نظافت کردیم. همه اهالی وارد شدیم و محلهای آسیب دیده را بازسازی کردیم. ما هر جمعه در این مسجد نماز جمعه برگزار می‌کنیم و مسجد مطلقاً از نمازگزاران خالی نخواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ff876e9-4944-4a8f-ba18-317b591bbfa2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات