728 x 90

اخبار علمی و فناوری,

پانسمان هوشمند، برای ارزیابی وضعیت زخم در هر لحظه

-

پانسمان هوشمند
پانسمان هوشمند
آزمایش پانسمان هوشمند که می‌تواند در هر لحظه بهبود و شرایط زخم را ارزیابی و در اختیار پزشکان قرار دهد در سال آینده آغاز خواهد شد.

این روش درمان که قرار است در دانشگاه سوآنزی انجام شود این امیدواری را به پزشکان می‌دهد که درمان را کاملاً تحت نظر داشته و بر اساس نیاز بیمار آن را تعدیل و اصلاح کرده یا تغییر دهند.

لازمه این نوع جدید درمان این است که دانشمندان پانسمان هوشمند حاوی حسگرهای نانو را با چاپگرهای سه بعدی تولید می‌کنند.

پروفسور مارک کلمن رئیس مؤسسه علوم زیستی دانشگاه سوآنزی درباره روش جدید درمان می‌گوید: "پانسمان هوشمند از فناوری نانو برای ارزیابی وضعیت زخم در هر لحظه استفاده می‌کند. فناوری نانو امکان می‌دهد که حسگرها بسیار بسیار کوچک باشند و به این ترتیب بتوان آنها را در سطح پانسمان نشاند. این پانسمان زخم را به شبکه G5متصل می‌کند و این شبکه از طریق تلفن هوشمند شما اطلاعات دیگری را هم در اختیار دارد، این‌که شما در هر لحظه کجا هستید یا چقدر فعالیت می‌کنید.

پروفسور کلمن در ادامه سخنانش اضافه می‌کند "پزشک با استفاده از مجموعه ‌این اطلاعات در هر لحظه از روند بهبود زخم مطلع می‌شود و می‌تواند برنامه درمان را کاملاً بر اساس وضعیت زخم و شرایط فرد طراحی کند".
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f688157c-6311-4f99-ae32-95b11be03343"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات