728 x 90

گزارشی از خان شیخون سوریه

خبرنگار هادی عبدالله
خبرنگار هادی عبدالله
هادی عبدالله از خبرنگاران مستقل و معروف انقلاب سوریه به محلی در خان شیخون که هواپیماهای جنگی اسد با بمبهای حامل گاز سارین در 4 آوریل 2017 بمباران کردند، رفته تا دروغ‍پردازیهای روسیه و رژیم اسد را گویا کارخانه شیمیایی گروه‌های مسلح را بمباران کرده‌اند، افشا کند.

خبرنگار هادی عبدالله:
ما به اینجا آمده‌ایم که در 4 آوریل توسط هواپیماهای جنگی اسد با بمبهای حامل گاز سمی سارین بمباران شد. روسها ادعا کردند که منطقه سیلوها در خان شیخون، کارخانه شیمیایی است که در اختیار رزمندگان است. ما به داخل این سیلوها خواهیم رفت تا اثبات کنیم که این سیلوها متروکه هستند زیرا هواپیماهای روسی 6ماه پیش آن را ویران کردند و به ویرانه تبدیل کردند. ما به داخل سیلوها می‌رویم.

 


ما به محوطه سیلوها در شهر خان شیخون وارد شدیم. روسیه و رژیم اسد ادعا کردند که اینجا، کارخانه شیمیایی است ما به اینجا آمدیم که به ثبت بدهیم و تأکید مؤکد کنیم که اینجا سیلوهای غلات است که هواپیماهای روسی 6ماه پیش ویران کردند. بخشی از این محل به نوعی سالم مانده بود که به محل نگهداری دام تبدیل شده بود

هم‌چنانکه که اینجا دیده می‌شود برخی دامها بر اثر استنشاق گازهای سمی که هواپیماهای جنگی در 4 آوریل 2017 بر این محل پرتاپ کردند، خفه شده‌اند.
 


ما به اینجا آمده‌ایم که این پیام را بدهیم بنا‌ به خبرهایی که از مناطق تحت کنترل رژیم اسد می‌رسد، این رژیم تلاش می‌کند که اهالی‌خان شیخون را که در مناطق تحت کنترلش زندگی می‌کنند وادار کند که شهادت بدهند که بنا‌ به قول رژیم گروه‌های مسلح دارای کارخانه سلاح شیمیایی در منطقه سیلوها یا مناطق دیگر خان شیخون هستند تا به‌دنبال جنایت شنیع و قتل شهروندان با گازهای سمی، جنایت تبیلغاتی نیز مرتکب شود.

ما مجدداً تأکید می‌کنیم که این منطقه متروکه است و بسیار خنده‌دار است که رژیم اسد و روسیه گمان کنند در این محل کارخانه شیمایی وجود دارد. همه کشورهای جهان می‌دانند که رژیم اسد این منطقه را بمباران کرد که یکی از بمبها حامل مواد سمی گاز سارین بود.
 


منابعی از رزمندگان تأکید کردند هواپیمایی که این منطقه را بمباران کرد از نوع سوخوی 22 بوده، خلبان آن با رمز قدس1 شناخته می‌شده که محمد یوسف حاصوری نام داشته و از منطقه تلکلخ در استان حمص بوده است. ما مجدداً تأکید می‌کنیم که رژیم جنایتکار اسد بود که این منطقه را بمباران کرد و جان بیش از 100تن از شهروندان را گرفت و بیش از 300تن دیگر را مصدوم کرد که دچار خفگی شده و وضعیت برخی از آنها نیز وخیم است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/edcdf141-1a5e-48b7-9ad6-49d639baf9fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات