728 x 90

جزییاتی از خسارات وارده به فرودگاه شعیرات سوریه

انهدام پایگاه هوایی شعیرات بعد از حمله موشکی آمریکا
انهدام پایگاه هوایی شعیرات بعد از حمله موشکی آمریکا
بعد از هدف قرار گرفتن فرودگاه شعیرات در سوریه این سؤال مطرح است که چه میزان توانمندی هوایی آن نابود شده است؟ ژنرال علی ناصیف تحلیلگر نظامی در این باره توضیح می‌دهد:

این ضربه متناسب با ابعاد جنایتهای اسد نیست اما امیدواریم که ضربات آمریکا تمامی ماشین جنگی اسد که مردم سوریه را کشتار می‌کند، فرا گیرد.

به‌لحاظ نظامی فرودگاه شعیرات بعد از فرودگاه تیفور و سین، سومین فرودگاه بزرگ سوریه است. بعد از آن هم فرودگاه ضمیر قرار دارد. فرودگاه شعیرات علاوه بر سه اسکادران هواپیمای میگ 23 و سوخو 25، لشکر 22 را نیز در خود جای داده است.

فرودگاه شعیرات 20 درصد از توان هوایی رژیم اسد را تشکیل می‌داد. با انهدام و از کار انداختن این فرودگاه می‌توان گفت 20 درصد از توان رزمی هوایی رژیم اسد نابود شده است.

بنا بر گزارشهای دولت آمریکا، 14 هواپیمای میگ 23 و تمامی آشیانه‌ها و باندها و مخازن سوخت و انبارهای مهمات نابود شده‌اند.

این ضربه خیلی خوب بود. 59 موشک تاماهاک که تقریباً هر کدام نیم تن مواد منفجره حمل می‌کند و سرجمع نزدیک به 15 تا 20تن مواد بر فرودگاه فرود آمده و آن را نابود کرده است.

رژیم اسد یک پاسخ دریافت کرده و اراده جهانی و تصمیم جهانی را در برابر خود می‌بیند که مانع ادامه ارتکاب جنایتها و قتل‌عامها در سوریه می‌شوند. طبعاً این ضربه، روی کاهش هواپیماهای اسد و پروازهای آن تأثیرگذار است.
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c3f1c52-30ed-4a53-8e9e-d6c6ca68c711"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات