728 x 90

اپوزیسیون سوریه:‌ باید حملات هوایی علیه اسد ادامه داشته باشد

نصر الحریری رئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه
نصر الحریری رئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه
اپوزیسیون سوریه می‌گوید امیدواریم حملات نظامی علیه رژیم اسد ادامه داشته باشد. شش سال بی‌عملی در قبال این رژیم باعث جنایات متعدد شد:
نصر الحریری رئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه در گفتگویی با اسکای نیوز 22فروردین96 در مورد تهاجم هوایی آمریکا به مواضع اسد در پایگاه هوایی شعیرات اعلام کرد امیدوارم که این تهاجمات ادامه داشته باشد تا رژیم ایران و کشورهایی که از اسد حمایت می‌کنند بفهمند روز تغییر سیاستهای جهانی فرا رسیده است و از این پس رژیم اسد نمی‌تواند نقش باندهای تروریستی را بازی کند.

وی افزود: باید قطع‌نامه‌های سازمان ملل‌متحد اجرا شود، صلح و امنیت جهانی محقق شود و از جنایتکاران و کسانی که مرتکب جنایت می‌شوند حسابرسی شود. این جنایات توسط تروریسم رژیم بشار اسد و هم‌پیمانانش به‌صورت برنامه‌ریزی شده انجام می‌شود. قسمتی از این جنایات با بکارگیری تسلیحات ممنوعه بین‌المللی از جمله تسلیحات کشتار جمعی انجام می‌شود. همان‌گونه که رژیم اسد در شش سال گذشته بیش از ۱۶۰ بار از گاز سارین استفاده کرده است. این رژیم بعد از تهاجم شیمیایی در غوطه و امضای توافق ممنوعیت سلاح شیمیایی بیش از ۱۳۰ بار از این‌گونه تسلیحات استفاده کرده است. این، نقض تمامی معیارها و قوانین بین‌المللی و خلاف معیارهای کشورهایی است که حامی و اجرا کننده این قوانین هستند

جان معکرون پژوهشگر سیاسی در واشینگتن: انتظار می‌رفت دولت اوباما وارد چنین جنگی شود. اپوزیسیون سوریه و کشورهای منطقه دیدند که اوباما این جنگ را جنگ خودش نمی‌داند. در نتیجه روسیه این شکاف را پر کرد. بشار اسد از خطوط سرخ عبور کرد اما کاری صورت نگرفت. دعوت از بشار اسد به کناره‌گیری را هم دنبال نکردند. آمریکا در پرونده سوریه ضعف داشت و نمی‌خواست وارد سوریه شود و با رژیم ایران رویارویی کند. در سال ۲۰۱۳ آمریکا وارد بمباران نشد در مقابل روسیه وارد شد و اسد این برداشت را کرد که می‌تواند مرزهای سرخ را زیر پا بگذارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c1725a7-25d0-4cbd-8ce9-9a04e88d358c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات