728 x 90

ابراز وحشت از پیامدهای حمله موشکی به سوریه

حمله موشکی آمریکا به سوریه
حمله موشکی آمریکا به سوریه
شش روز بعد از حمله به پایگاه هوایی سوریه ابراز وحشت از پیامدهای استراتژیک آن یعنی سقوط اسد و از دست رفتن عمق استراتژیک نظام در رسانه‌های حکومتی بالا گرفته است.

این ابراز وحشت امروز 21فروردین 96 در تلویزیون رژیم این چنین بیرون زده است:
«مشاور امنیت ملی ترامپ گفت آمریکا به‌دنبال جلب همکاری جهانی برای سقوط اسد است... . نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل هم در گفتگو با سی.ان.ان گفت تا زمانی که اسد در قدرت باقی باشد هیچ راه‌حل سیاسی در خصوص سوریه وجود ندارد و حذف اسد از قدرت یک اولویت است».

‌ تلویزیون رژیم در گزارش دیگری در 20فروردین 96 از تماس روحانی و پوتین گفت: «روحانی با تقبیح ‏حمایت برخی کشورهای منطقه از حمله موشکی آمریکا به سوریه، تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم ‏مسیری که ایجاد شده، با حمایت برخی کشورها از اقدام اخیر آمریکا ‏تغییر کند.‏ روحانی افزود: حمله اخیر آمریکا، ضمن ایجاد شکاف میان کشورها در مبارزه با تروریسم، مسیر مذاکرات ‏سیاسی در سوریه را نیز به سمت نظامی سوق می‌دهد».

آن‌چنان که از گزارش تلویزیون رژیم برمی‌آید، روحانی ضمن اطمینان دادن به اسد نتوانست وحشت خود از تغییر تعادل‌قوا را پنهان کند: «این حمله فقط باعث روحیه دادن به تروریست‌هایی میشه که در ماههای اخیر با شکستهای سنگینی در سوریه و عراق مواجه شدند».

همین دوگانه گویی به‌صورت مضحکی در تماس پاسدار شمخانی با علی مملوک سرکرده نیروهای نظامی اسد تکرار شده است: «دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی تجاوز نظامی آمریکا به سوریه را نشانه‌یی از پیروزی نظام سوریه در عرصه سیاسی و میدانی و گامی در جهت روحیه دادن به عناصر تروریست دانست». (تلویزیون رژیم 20فروردین96)

رسانه‌های حکومتی با ابراز نگرانی صریح‌تری نوشتند: «نماینده آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد تیم رئیس جمهوری این کشور، در حال بررسی وضع تحریمهای جدید و شدیدتر علیه ایران و روسیه به‌دلیل حمایت از «بشار اسد» است و در این خصوص هیچ گزینه‌یی از روی میز حذف نشده است». (سایت حکومتی بهار 21فروردین96)

خبرگزاری حکومتی ایلنا 21فروردین هم به‌نقل از نیکی هیلی افزود: «تا زمانی که اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) در قدرت باشد، هیچ راه‌حلی سیاسی در خصوص سوریه وجود ندارد و حذف اسد از قدرت یک اولویت است».

خبرگزاری حکومتی مهر 21فروردین 96 نیز با ابراز نگرانی نسبت به مذاکرات 7کشور صنعتی جهان نوشت: «به نوشته ایندیپندنت یکی از اصلی‌ترین محورهای مورد بحث در نشست جی هفت موضوع وادار کردن روسیه به خارج شدن از بحران سوریه است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf7e328f-dbbe-41f7-bd0f-3d10da8add1a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات