728 x 90

زندانیان سیاسی زندان زاهدان بازداشت مولوی کوهی را محکوم کردند

بیانیه زندانیان سیاسی زندان زاهدان
بیانیه زندانیان سیاسی زندان زاهدان
زندانیان سیاسی بلوچ زندان مرکزی زاهدان با پخش بیانیه‌یی ضمن محکوم کردن بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی خواستار آزادی وی شدند.
زندانیان همچنین از اعتراضات خود جوش مردم سرباز در حمایت از مولوی فضل الرحمن کوهی حمایت کردند و از مردم بقیه هم استانیها خواستند با معترضان همگام شوند.
“. زندانیان سیاسی خطاب به معترضان گفتند: ”به وعده‌های طولانی‌مدت مقامهای رژیم اعتماد نکنید و تا آزادی مولانا کوهی اعتراضات خود را ادامه دهید.

در این بیانیه آمده است: ”بسم الله الرحمن الرحیم-با عرض سلام و احترام به همه عزیزان اهل سنت قوم بلوچ و بلوچستان
وقتی خبر دستگیری مولانا فضل الرحمن کوهی منتشر شد همه ما سخت ناراحت شدیم اما وقتی از حرکت و حمایت جوانان غیور و صبور منطقه سرباز و حومه آن برای آزادی فوری مولانا باخبر شدیم خوشحالی وجود ما را فراگرفت. ما زندانیان سیاسی به نوبه خود این اقدام و حمایت شما را تبریک گفته و حمایت خود را از این حرکت از پشت میله‌های زندان اعلام می‌داریم و دستگیری مولانا فضل الرحمن بلبل حقگو را محکوم می‌کنیم. در طول انقلاب این حاکمیت همواره کوشیده که افراد مفید و توانای قوم بلوچ اعم از علما، ریش سفیدان افراد باسواد و بی‌سواد و جوانان دلیر و شجاع را به روشهای مختلفی ترور، اعدام و یا به زندان بیاندازد و این جنایت تا به امروز ادامه داده و و حال با دستگیری مولانا فضل الرحمن کوهی و همچنین بازداشت مولانا عبدالرحیم کوهی و مولانا نورالدین کاشانی و مولانا امان الله بلوچی در زاهدان که افراد مفید برای مردم بوده ثابت کردند که نمی‌خواهند افراد مفید و ذی صلاح در بین قوم باشد و همچنین ثابت کردند که در این استان آزادی بیان نمی‌باشد و با شعارها و بکارگیری جوانان این این مرز و بوم در بسیج توسط سپاه برای رسیدن به اهداف خود و تشکیل بیمارستانهای صحرایی برای منحرف کردن افکار و جلب اعتماد به مردم به جنایات سپاه و دیگر ارگانها پی نبرند و در صورت ارتباط جنایت به سوی مردم به حرکت، اعتراض، احساسات و غیرت مردم را خاموش کنند و از طرفی به ترور و بازداشت فرد ذی صلاح و اعدام به بهانه‌های واهی ادامه بدهند اما جوانان غیور در سرباز و حومه آن ثابت کردند که چیزی مانع دفاع از مقدسات و غرور دینی و ملی نخواهد شد و نقشه‌های شوم آنها را به خاکستر تبدیل گردانید. همچنین این حاکمیت همیشه تلاش کرده که مردم را از علما دور کند که با این حرکت تلاش آنها بر باد رفت ما از همه جوانان اهل سنت سرتاسر این استان می‌خواهیم در کنار جوانان غیور سرباز و حومه آن در حمایت از آنها عملاً به خیابانها بیایند و از جوانان سرباز و حومه آن می‌خواهیم که به وعده‌های طولانی‌مدت و وقت‌کشی سرد شدن‌شان اعتماد نکنید کما این‌که به خانواده‌های ما زندانیان سیاسی نیز همین وعده‌های بی‌عمل را دادند، و تقاضا داریم به حرکت خود تا آزادی مولانا ادامه بدهید تا جریان مولانا نقشبندی تکرار نشود و همچنین از همه اهل سنت می‌خواهیم که در مقابل این همه جنایات و حقوق خود سکوت نکنید و نگذارید که به دین و مذهب و فرهنگ اصیل شما بیگانگان دخالت کنند و فرهنگ خود را جایگزین آن کنند. این را بدانید که سروری و سربلندی هر قوم با دفاع و ریختن خون و از دست دادن مال حاصل شده و به‌دست می‌آید.

-از طرف زندانیان زندان مرکزی زاهدان: ”مولوی نورالدین کاشانی – مولوی عبدالرحیم کوهی – مولوی امان الله بلوچی – حمزه ریگی – بشیر احمد حسین زهی – عابد بمپوری – اسحاق کلکلی – عبدالخالق جفادار شاهوزهی – عبدالوحید هوت – عبدالصمد هوت – زبیر هوت – عطاء الله هوت – سجاد بلوچ – … رستمی – نوید سپاهی – حسن دهواری – الیاس قلندرزهی – درمحمد شه بخش – ابراهیم شه بخش – هدایت الله نوتی زهی – ابوبکر ملازهی – عامر گهرامزهی – عبدالستار بهرامزهی – میثم چندانی – ابراهیم بلیده‌ای – شیرجان دهواری – جاوید دهقان – محمود کلکلی – امید ایرانی – محمدرضا قنبرزهی – محسن قنبر زهی – عبدالملک قنبر زهی – شیر محمد زمانی‌پور – شعیب ملازهی – مصیب وطن خواه – عبدالعزیز کهرازهی“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf85f2a5-e1b9-4276-acee-7b57887b28ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات