728 x 90

اهمیت پایگاه هوایی شعیرات سوریه که هدف حملات موشکی آمریکا قرار گرفت

ژنرال احمد رحال تحلیلگر نظامی
ژنرال احمد رحال تحلیلگر نظامی
پایگاه هوایی شعیرات که بر اثر شلیک 59موشک کروز منهدم شد برای رژیم اسد حیاتی بود. این پایگاه به‌لحاظ نظامی چه اهمیتی داشت؟

ژنرال احمد رحال تحلیلگر نظامی:
پایگاه هوایی یا فرودگاه شعیرات یکی از پایگاههای اصلی رژیم اسد است که تمامی عملیاتها در منطقه میانی سوریه را هدایت می‌کند. عملیات هوایی در شهرهای حما، حمص و ادلب و حتی حومه حلب.. از این پایگاه صورت می‌گرفت.

تیپ مختلط و سه اسکادران هوایی، تیپ 50 هوایی وابسته به لشکر 22، اسکادران هواپیماهای میگ 23، اسکادران هواپیماهای میگ 25 و اسکادران هواپیماهای سوخو که یکی از آنها جنایت خان شیخون را انجام داد در این فرودگاه مستقر بودند.

پاسداران رژیم ایران به وفور در این پایگاه حضور داشتند و اطلاعاتی در دست است که آنها بر این پایگاه تسلط داشتند.

بنابراین فرودگاه شعیرات بالاترین اهمیت را در این منطقه داشت که بیشترین پشتیبانی از عملیات جنایتکارانه رژیم اسد در منطقه میانی سوریه به‌عمل می‌آورد.

تلویزیون العربیه:
استاندار رژیم اسد در حمص گفته این پایگاه تقریباً به‌طور کامل نابود شده است. این کار تا چه میزان حملات رژیم اسد علیه مناطق حمص و ادلب را تحت شعاع قرار می‌دهد؟

ژنرال احمد رحال
اطلاعاتی که تاکنون وجود دارد از انهدام کامل برج مراقبت و تخریب باندهای پرواز، انهدام 14 هواپیما و ایستگاههای رادار و انبارهای مهمات در داخل فرودگاه و همچنین انهدام تیپ دفاع هوایی و موشکهای سام 6 خبر می‌دهد.

اما 29 پایگاه هوایی در سوریه وجود دارد که رژیم اسد هم‌اکنون آنها را بکار می‌گیرد. بین 17 تا 19 پایگاه، مانورهای هوایی برگزار می‌کنند و هواپیماها از آنجا پرواز می‌کنند به همین دلیل تخریب این پایگاهها حتماً بر عملیاتهای رزمی و جنایتهایی که رژیم اسد در حق شهروندان مرتکب می‌شود، تأثیر خواهد گذاشت. اما این ضربه، جنایتهای رژیم اسد را متوقف نخواهد کرد زیرا فرودگاههای دیگر هم‌چنان توانایی عملیات را دارند.

بمباران شیمیایی شهر خان شیخون از پایگاه شعیرات صورت گرفته و کودکان را با هواپیمای سوخوی 22 که از پایگاه برخاسته بود، به قتل رساندند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eaad52c7-7ae4-492a-854c-8c618785e17a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات