728 x 90

حمله نظامى آمريكا به سوريه,

حمله موشکی آمریکا به سوریه و واکنش رژیم آخوندی

-

انهدام 14 جنگنده سوخوی اسد با حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی اسد
انهدام 14 جنگنده سوخوی اسد با حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی اسد
حمله‌ موشکی آمریکا در اولین ساعتهای بامداد جمعه 18فروردین، تنها پایگاه هوایی شعیرات رژیم اسد را نابود نکرد، بلکه همراه با آن، روحیة‌ سردمداران دیکتاتوری آخوندی را هم داغان کرد و خواب آنها را به‌کلی آشفت. اکنون به‌وضوح می‌توان دید که در پی این حمله، فضایی از غیظ و وحشت و سرآسیمگی بر سراسر رژیم خیمه زده است.

رژیم در رسانه‌های رسمی خود، از این حمله به‌عنوان «حمله موشکی غافلگیرانه آمریکا» نام برد و با غیظ، آن را «حملات خطرناک و مخرب» توصیف کرد. اما نزدیکترین و تماشایی‌ترین جایی که می‌توان آشفتگی و سرآسیمگی و دجالگری آخوند دژخیمان حاکم را با هم به تماشا نشست، نمایشهای جمعه در شهرهای مختلف و از زبان گماشته‌های خامنه‌ای است:
«در نمایش جمعة‌ تهران، آخوند امامی کاشانی وحشت خود را، هم از یکپارچگی دنیا در محکومیت بمباران شیمیایی مردم بی‌دفاع غیرنظامی و کودکان معصوم توسط دیکتاتوری اسد و هم از این حمله موشکی‌ «غافلگیرانه» با این عبارات بیان کرد: «دنیا الآن دیوانه است... خود آنها شیمیایی دست تروریستها دادند، اما صدایشان بلند می‌شود، سازمان ملل صدایش بلند می‌شود، همه داد می‌زنند، فریاد می‌کنند که سوریه شیمیایی زد!».

امام جمعه همدان‌ ، آشوب و ترسی که رژیم را فراگرفته این چنین بروز می‌دهد‌: «دنیا را آشوب فراگرفته... آمریکای گردن‌کلفت به سمت سوریه، 60موشک پرتاب کرد».

امام جمعه رشت با وحشت به رژیم نصیحت می‌کند که «ترامپ به سوریه حمله نظامی کرده و به ایران اولتیماتوم داده، بنابراین کشورهای اسلامی باید با احتیاط حرکت کنند».

امام جمعة‌ شیراز در تملق‌گویی از خامنه‌ای که گویا نمی‌ترسد، بند «مسئولان» را چنین آب می‌دهد: «... اگر الآن بود بعضی مسئولان چه می‌کردند؟ آن روز هم همان مسئولان مقابل آمریکا دست و پایشان می‌لرزید و می‌گفتند با قطع رابطه آمریکا ما بیچاره و بدبخت شدیم...»

جالب این‌که تقریباً هیچ‌یک از این امام‌جمعه‌ها که عادتا عربده‌کش و دهان‌دریده هستند، در برابر آمریکا و رئیس‌جمهور آن، دست از پا خطا نمی‌کنند و دست بالا، گلایه و نصیحت می‌کنند:
امام جمعه اصفهان: «ترامپ دو هفته قبل گفته بود کاری به بشار اسد نداریم اما دیروز به یک پایگاه در سوریه حمله کرد، آیا عاقلانه است با اینها معاشرت داشته باشیم؟».

اعرافی امام جمعه قم: «شب گذشته برخلاف منطق حقوق بین‌الملل آمریکا دخالت بیجای دیگری انجام داد...».

مضمون سیاسی این واکنشها، نگرانی از آینده اسد و فرو ریختن عمق استراتژیک رژیم در سوریه و چشم‌انداز تیره و تار آن است:
تلویزیون رژیم به‌نقل از وزیر خارجه آمریکا گفت: «برای برکناری بشار اسد گامهایی در حال برداشته شدن هستند».

یک کارشناس رژیم نیز در تلویزیون حکومتی با وحشتزدگی نمایانی ابراز امیدواری کرد: «آمریکا تا همین حد بسنده کند و بقیه ماجرا از طریق تفاهمات سیاسی حل شود». (1)

همین فرد در ادامه، به وجه عمیق‌تری از علت وحشت رژیم اشاره می‌کند: «خانم نیکی هیلی... یک جملهٴ خطرناکتر گفت که اگر این جلسه شورای امنیت به تصمیم نرسد... ممکن است برخی از کشورها اقدام فردی انجام بدهند».

سایت حکومتی «آخرین خبر» همین عامل نگرانی را چنین بیان می‌کند: «پروسه تغییر اسد به حرکت درآمده» و «این حمله نخستین نشانه از تغییر سیاست آمریکا در قبال سوریه و پایانی بر دوران خویشتنداری اوباماست».

درک علت این همه هراس و به‌هم‌ریختگی رژیم و مهره‌ها و رسانه‌های آن اصلاً دشوار نیست؛ حتی قبل از این حمله نیز نگرانی بسیاری نسبت به آینده رژیم در سوریه در رسانه‌های حکومتی ابراز می‌شد و طبعاً پس از این حمله که اپوزیسیون مسلح سوریه آن را یک تحول سرفصلی دانسته، این نگرانیها بسیار بیشتر می‌شود. چرا که تحولات از این پس، چه در جبهه سیاسی و چه در صحنة‌ نظامی با شتاب بیشتری علیه رژیم پیش خواهد رفت. به‌خصوص که از یک سو در جلسه شورای امنیت ملل متحد، اغلب کشورها از حمله به پایگاه هوایی دیکتاتور خونریز سوریه حمایت کردند و از سوی دیگر، مقامهای آمریکا بیش از پیش بر مسئولیت رژیم ایران در کنار رژیم اسد در کشتار مردم سوریه تأکید نمودند از جمله نیکی هیلی طی سخنانی در اجلاس شورای امنیت ضمن تأکید بر این‌که هرگز به رژیم اسد اجازه داده نخواهد شد بار دیگر از تسلیحات شیمیایی استفاده کند، افزود: «رژیم اسد تنها طرف مقصر نیست، دولت ایران دارای مسئولیتی سنگین است، از دیکتاتور بیرحم سوریه سالهاست پشتیبانی و حمایت کرده و هم‌چنان در خونریزی در سوریه نقش دارد». (2)

البته بایست تأکید نمود که این اقدام، بسیار دیر صورت گرفت و اگر در سال92 که اوباما استفاده از سلاح شیمیایی را مرز سرخ اعلام کرد، به آنچه گفته بود پایبند می‌ماند، جنگ و کشتار در سوریه مدتها پیش پایان می‌یافت و خون صدها هزار انسان بیگناه چنین بی‌رحمانه بر زمین نمی‌ریخت. اکنون نیز این اقدام ضروری «بایستی با بیرون انداختن فاشیسم دینی حاکم بر ایران و پاسداران و مزدورانش از سوریه و عراق و یمن تکمیل شود. خلع‌ید از پدر خوانده و حامی اصلی تروریسم در جهان امروز، لازمه صلح و آرامش و رخت بربستن بنیادگرایی و تروریسم در منطقه و جهان است». (3)

پانویس: ـــــــــــــــــــــــــ
1 ـ سید افقهی ـ تلویزیون رژیم 18فروردین
2 ـ سی‌ان‌ان ـ 18فروردین
3 ـ اطلاعیهٴ دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران 18فروردین 1396.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a515374f-f744-44d2-a41e-2f5c78cb0f89"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات