728 x 90

اخبار خاورمیانه,

طرح دولت آمریکا برای تضعیف نفوذ رژیم ایران در منطقه

-

دونالد ترامپ و مقابله با  رژیم ایران
دونالد ترامپ و مقابله با رژیم ایران
دولت آمریکا می‌گوید به‌دنبال طرحی است که داعش را از بین برده و دخالت رژیم ایران در منطقه را متوقف کند. بنا‌ به طرحی که جزئیات آن را روزنامه الحیات 17فروردین 96 منتشر کرده آمریکا قصد دارد با هدف قطع روابط میان رژیم ایران و متحدانش در سوریه و لبنان بر شهر رقه و دیرالزور و مرزهای عراق و سوریه مسلط شود.

طرح جدیدی وجود دارد که دولت ترامپ، با اجرای آن تلاش می‌کند داعش را در سوریه شکست داده و هلال شیعی را که از ایران تا عراق و سوریه گسترش یافته و به لبنان ختم می‌شود تضعیف کند.

بنا‌ به گفته مقامهای غربی، طرح ترامپ، بر حمایت تسلیحاتی از نیروهای محلی سوریه با مهمات و سلاحهای سنگین برای بیرون راندن داعش از رقه متکی است. امری که به واشینگتن اجازه می‌دهد حضور نظامی خود را در شرق رود فرات تقویت کند. آمریکا همچنین می‌تواند پایگاهها و فرودگاههای نظامی در مناطقی ایجاد کند که نیروهای مزبور از داعش بازپس می‌گیرند.

مقامهای غربی اضافه کردند دولت ترامپ تلاش می‌کند بر فرودگاه نظامی طبقه در رقه مسلط شود و آن را به یک پایگاه نظامی کامل تبدیل کند. این پایگاه شامل باندهایی برای فرود هواپیماهای نظامی آمریکایی و پرواز آنها خواهد بود.

همزمان، ناظران می‌گویند ترکیه برای کمک به برخی یکانهای ارتش آزادی سوریه برای تهاجم به رقه از سمت تل ابیض در نزدیکی مرزهای سوریه با ترکیه برنامه‌ریزی می‌کند.

اما رژیم ایران که حضورش را در سوریه در خطر می‌بیند تلاش می‌کند حضور خود و گروه‌های وابسته به خودش را از دمشق تا مرزهای لبنان تقویت کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/216d6195-d592-442b-88b4-72cae4d9bb7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات