728 x 90

کشتار شیمیایی شهرک خان شیخون، بر کنفرانس بروکسل برای حمایت از سوریه، سایه انداخته است

حمله شیمیایی جنایتکارانه اسد به خان شیخون
حمله شیمیایی جنایتکارانه اسد به خان شیخون
به گزارش الجزیره حمله شیمیایی که روز گذشته 15فروردین شهرک خان شیخون را در حومه جنوبی ادلب در سوریه هدف قرار داد و دهها قربانی بر جای گذاشت بر کار روز دوم کنفرانس بین‌المللی که درباره آینده سوریه و منطقه است سایه انداخته است. این کنفرانس در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار شد.

آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل‌متحد تأکید کرده که هنوز جنایات جنگی در سوریه انجام می‌شود و حمله با گاز سمی را که در خان شیخون در شمال غربی این کشور انجام شده ”وحشتناک“ توصیف کرد.

به گزارش الجزیره وی به‌محض ورود به کنفرانس گفت که متأسفانه وقایع وحشتناکی که رخ داده نشان می‌دهد که جنایات جنگی هم‌چنان در سوریه انجام می‌شود و قوانین بین‌المللی حقوق‌بشر مکرراً نقض می‌شود.

گوترز افزود: ”هیچ‌کس در این جنگ پیروز نمی‌شود و روزانه همه دارند زیان می‌کنند“.
وی تأکید کرد که به‌لحاظ انسانی ملل‌متحد آماده است که همه تلاش خود را به‌کار ببرد تا برای بازسازی سوریه کمک و یاری برساند و از جامعه بین‌المللی دعوت کرد که برای حمایت بیشتر از پناهندگان تقسیم مسئولیت بکنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8bc0ae75-592e-4c5e-ad0b-e102f041d91c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات