728 x 90

سوريه,

نگرانی سازمان منع گسترش سلاحهای شیمیایی از حمله به خان شیخون با 500کشته و مجروح + فیلم و عکس

-

بمباران شیمیایی خان شیخون توسط رژیم جنایتکار اسد
بمباران شیمیایی خان شیخون توسط رژیم جنایتکار اسد
 
«سازمان منع گسترش سلاحهای شیمیایی» وابسته به سازمان ملل‌متحد با صدور بیانیه‌یی نسبت به کشته شدن غیرنظامیان در این حمله هوایی به‌شدت «ابراز نگرانی» کرد.

این سازمان که مرکز آن در لاهه است با اشاره به صدها کشته و مجروح این حمله جنایتکارانه اعلام کرد در حال جمع‌آوری اطلاعات از منابع متفاوت درباره این حادثه است.

 
نیکی هیلی، نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل‌متحد نیز در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل‌متحد به‌دلیل وقوع حملات شیمیایی با استفاده از تسلیحات شیمیایی در ادلب سوریه، روز چهارشنبه نشست اضطراری برگزار خواهد کرد.

 
نماینده دائمی آمریکا تأکید کرد که انجام حملات شیمیایی به‌شدت نگران‌کننده است. 
 
 
موج محکومیت بین‌المللی علیه حمله شیمیایی رژیم اسد، که 100کشته و 400مجروح بر جای گذاشت + فیلم و عکس
 
به گزارش رسانه‌های بین‌المللی بر اثر حمله شیمیایی رژیم جنایتکار اسد به شهر خان شیخون 100نفر کشته و بیش از 400تن دچار حالت خفگی شدند. اکثر قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. بنا‌ به گزارشهای منتشر شده بیمارستانی که در آن قربانیان حمله شیمیایی ادلب در آن معالجه می‌شدند بمباران شد. این اقدام جنایتکارانه با واکنش بین‌المللی مواجه شد.

مذاکره کننده ارشد هیأت اپوزیسیون سوریه گفت که بمباران شیمیایی در ادلب مذاکرات ژنو را متزلزل کرده است.

وزیر خارجه آلمان گفت: نبایستی جنایتهای اسد را نادیده گرفت.

سفیر آمریکا در سازمان ملل بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه را ” جنایتکار جنگی“ توصیف کرد و وی را ”مانعی در برابر صلح دانست“.

وزیر خارجه ترکیه حمله ادلب را محکوم کرد و آن را جنایت ضدانسانی توصیف کرد.

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلستان خواهان مشخص شدن عاملان حمله وحشیانه به ادلب و حسابرسی از آنها شد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: رژیم سوریه مسئول این حمله شیمیایی وحشیانه در سوریه است.

 
 
ژان مارک ارو وزیر خارجه فرانسه پس از حمله شیمیایی رژیم اسد به ادلب روز سه‌شنبه به اجلاس اضطراری شورای امنیت فراخوان داد.
وی در بیانیه‌يی گفت: ”امروز صبح یک حمله شیمیایی جدید و خطرناک در استان ادلب صورت گرفت. اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که تعداد زیادی و از جمله کودکان کشته شده‌اند. من این اقدام غیراخلاقی را محکوم می‌کنم. در حال انجام چنین اقدامات خطرناکی که امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند، همه را به شانه خالی نکردن از زیر بار مسئولیت‌شان فرا می‌خوانم. با توجه به این موضوع، من خواهان اجلاس اضطراری شورای امنیت هستم“.
 
 
پزشکان ادلب دنیا را به کمک فراخواندند.
دفاع مدنی سوریه در ادلب نسبت به وجود فاجعه انسانی در خان شیخون هشدار داد و گفت: ”بمبارانها مراکز دفاع مدنی و مراکز درمانی را در خان شیخون هدف قرار داد“.

سازمان پزشکان سوریه گفتند بیمارستان الرحمه در خان شیخون 6 بار مورد بمباران قرار گرفت. آنها خواهان تحقیق بین‌المللی شدند سازمان پزشکان سوریه گفتند: ”کادرهای درمانی اورژانس به‌دلیل کار با آسیب دیدگان حمله شیمیایی مجروح شده‌اند و بیمارستانهای سوریه قادر به معالجه آسیب دیدگان ناشی از بمباران با گازهای سمی نیستند“.
مدیر بهداشت ادلب گفت: تمامی بیمارستانهای ادلب مملو از آسیب دیدگان خان شیخون است».

شاهدان گفتند بعد از بمباران با گاز سمی ‌دهها جسد در خیابانهای‌ خان شیخون پراکنده شده‌اند.
 
 
 جنایت دیگر بشار اسد علیه اهالی ‌خان شیخون با گاز سارین – حداقل 70تن جان باختند + فیلم و تصویر
صبح امروز سه‌شنبه هواپیماهای سوخوی 22 وابسته به نیروی هوایی بشار اسد، مرکز شهر خان شیخون در حومه ادلب را با بمبهای حاوی مواد شیمیایی که گمان می‌رود گاز سارین باشد، هدف قرار دادند. آمار اولیه از 70 کشته و 200 مصدوم حکایت می‌کند اما خبرها حاکیست که هر لحظه به آمار قربانیان افزوده می‌شود. دفاع مدنی می‌گوید: بعد از اصابت بمبها، گازهای سمی به‌سر عت در مناطق مختلف شهر پخش شد و بسیاری دچار حالت خفگی شدند.

 
 
بسیاری از قربانیان زنان و کودکان هستند. همه فرزندان یک خانواده جان باختند زیرا بسیاری از کودکان در خواب بودند که با جنایت دیگر بشار اسد هرگز بیدار نشدند.

 
برخی فعالان می‌گویند علائم نشان می‌دهد که گاز سمی استفاده شده با گاز کلر همخوانی ندارد. مرکز تبلیغات سوریه می‌گوید: هیچگونه جزئیاتی از این نقض جدید قانون بین‌المللی که رژیم اسد و متحد روسی آن در حق مردم سوریه مرتکب می‌شوند، در دست نیست. زیرا حالت خفگی به تمامی خیابانهای شهر سرایت کرده است.

فعالان سوری می‌گویند حداقل ۳۵ نفر در حمله‌یی هوایی در استان ادلب، تحت کنترل رزمندگان، کشته و تعدادی هم مجروح شده‌اند. گزارش شده که این حمله هوایی با استفاده از گازهای شیمیایی بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84f096a1-ecda-4157-ab03-5371aa79e4fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات