728 x 90

اخبار خاورمیانه,روابط ایران پاکستان,

نگرانی رژیم ایران از انتصاب فرمانده سابق ارتش پاکستان به فرماندهی "ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم"

-

ژنرال رحیل شریف
ژنرال رحیل شریف
مهدی هنردوست سفیر رژیم ایران در پاکستان نگرانی رژیم را نسبت به انتصاب ژنرال راحیل شریف فرمانده سابق ارتش پاکستان به‌عنوان فرمانده نیروهای ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم اعلام کرد.
سفیر رژیم در پاکستان، در گفتگو با رسانه‌های این کشور گفته است تهران نسبت به اقدام اخیر پاکستان در ارتباط با صدور مجوز برای پیوستن فرمانده سابق ارتش این کشور به ائتلاف نظامی 'ملاحظاتی' دارد.
سفیر رژیم ضمن اذعان به انزوای منطقه‌ای رژیم گفته است هیچ‌گونه پیشنهادی به رژیم ایران برای پیوستن به این ائتلاف داده نشده است.

ژنرال راحیل شریف، فرمانده سابق ارتش پاکستان، به‌عنوان فرمانده نیروهای 'ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم' به رهبری عربستان سعودی انتصاب شده است. در این ائتلاف ۳۹ کشور اسلامی شرکت دارند.
به گفته عربستان سعودی این ائتلاف نظامی اسلامی، که آن را 'ناتوی اسلامی' می‌نامند، قصد دارد با تروریسم و خطراتی مانند درگیریهای خاور میانه، یمن و داعش مبارزه کند.

خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان، از ماه ژانویه سال جاری میلادی (۲۰۱۷) اعلام کرده بود که ژنرال راحیل شریف فرمانده سابق ارتش این کشور، به‌عنوان فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان موسوم به ائتلاف ضدتروریسم، معرفی شده است.

ژنرال راحیل شریف فرمانده سابق ارتش پاکستان ۶۰ ساله است و خوش نام. شریف که سه سال ارتش پاکستان را فرماندهی کرد، در پایان نوامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) بازنشسته شد. او از معدود فرماندهان ارتش پاکستان است که در امور سیاسی این کشور دخالتی نکرد. در دوره‌ای که او ریاست ستاد ارتش پاکستان را برعهده داشت، بر قدرت و نفوذ ارتش این کشور افزوده شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/291c8b0a-fa90-4a62-8672-f9b13725cc7d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات