728 x 90

اخبار آمریکای جنوبی,

یکی از مخالفان رئیس جمهوری پاراگوئه به ضرب گلوله پلیس کشته شد

-

کشته شدن یکی از مخالفان رئیس جمهوری پاراگوئه توسط پلیس
کشته شدن یکی از مخالفان رئیس جمهوری پاراگوئه توسط پلیس
یکی از معترضان به مصوبه مجلس سنای پاراگوئه که به هوراسیو کارتس، رئیس جمهوری این کشور اجازه نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۸ را می‌دهد، به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

وزارت کشور پاراگوئه در بیانیه‌یی وعده داده است که در مورد مرگ این معترض تحقیق خواهد کرد. یکی از تظاهر کنندگان در محل حادثه، رئیس جمهوری و یکی از اعضای مجلس سنا را مسئول مرگ این فعال ۲۵ ساله معرفی کرد.

‌این حادثه در محل ستاد جوانان یک گروه از فعالان لیبرال و به‌دنبال درگیریهای خشونت‌بار در پایتخت، رخ داد. پلیس پاراگوئه از بازداشت ۲۰۰ نفر از تظاهر کنندگان خبر داده است.

مخالفان رئیس جمهوری پاراگوئه روز جمعه به‌دنبال رأی موافق اعضای سنا به متمم قانون اساسی، طبقه اول ساختمان کنگره این کشور را به آتش کشیده بودند. رأی‌گیری روز جمعه سنا در خارج از صحن علنی و پشت درهای بسته انجام شده بود.

معترضان متمم قانون اساسی را ”تضعیف کننده “ نهادهای دموکراتیک پاراگوئه، و رأی‌گیری صورت گرفته در این مورد را ”غیرقانونی “ می‌دانند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/834c11fa-4ae3-419a-8ccf-34cba55653d9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات