728 x 90

-اخبار يمن,روابط ایران عربستان,

همکاری عربستان و آمریکا در جنگ یمن

-

وزیر دفاع امریکا
وزیر دفاع امریکا
تلویزیون الجزیره 10فروردین 96 گزارش داد: سرانجام آمریکا به این درک رسید که نقش رژیم ایران در یمن خطرناک است. این اظهارات ژنرال احمد عسیری سخنگوی ائتلاف عربی است که در روزنامه واشینگتن پست درج شده است.
جمیر ماتیس وزیر دفاع آمریکا از کاخ سفید خواست تا ممنوعیت کمک به ائتلاف عربی را که توسط دولت اوباما اعمال شده بود بردارد. این درخواست با خطرات توسعه‌طلبی و گسترش برنامه موشکی رژیم ایران در یمن و دیگر کشورهای عرب منطبق است.
آیا یمن اولین آزمایش دولت ترامپ برای متوقف کردن گسترش رژیم ایران در منطقه خواهد بود؟

ممکن است درخواست جیمز ماتیس در استراتژی نظامی آمریکا در یمن تحولی مهم ایجاد کند.
آمریکا تاکنون شبه‌نظامیان حوثی یمن را نادیده می‌گرفت و تنها به مبارزه با گروه القاعده کفایت می‌کرد. به‌نوشته روزنامه واشینگتن پست وزیر دفاع آمریکا از مشاور امنیت ملی خواسته است تا از عربستان سعودی و امارات علیه شبه‌نظامیان حوثی حمایت نظامی کند چرا که این حمایت تهدیدهای مشترک علیه آمریکا و همپیمانانش را از بین خواهد برد.

در طرح ارائه شده توسط جیمزماتیس وزیر دفاع آمریکا بندر حدیده  می‌بایست از دست شبه‌نظامیان حوثی خارج شود تا رسیدن کمکهای انسان‌دوستانه به مردم یمن تضمین شود. با این اقدام از قاچاق سلاح و نیرو توسط حوثیها جلوگیری خواهد شد. تسلط شبه‌نظامیان حوثی بر این بندر امنیت دریانوردی در دریای سرخ را تهدید می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1bbf857-d0b4-48d6-b7f0-8eb52a748af2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات