728 x 90

بحرانهاى اجتماعى,بحران اقتصادى ايران,

یاسوج در محاصره زباله‌ها، آن‌روی سکه اختلاسهای نجومی + تصویر

-

یاسوج در میان زباله ها
یاسوج در میان زباله ها
سایت حکومتی کبنانیوز جمعه 11فروردین 96 با درج مطلبی با نام مناطق گردشگری یاسوج در محاصره زباله‌ها نوشت: «پایتخت طبیعت ایران در محاصره انبوهی از زباله‌ها قرار دارد که این تصاویر زیبنده شهر یاسوج نیست».
 
 
این سایت حکومتی در رابطه با شهر یاسوج می‌نویسد: «پایتخت طبیعت، نامی آشنا که هزاران بار است که بر روی سایت و مراجع خبری از آن سخن به میان می‌آید و همه در این تفکرند که این منطقه دل‌انگیز در فلات قاره ایران در کدامین جای نقشه جا خوش کرده و برای دیدن جاذبه‌های توریستی آن لحظه شماری می‌کنند.
منطقه رویایی سرود شمال و جنوبی؛ زاگرس مرکزی به مرکزیت شهرستان بویراحمد، مکانی است که به‌دلیل داشتن جاذبه‌های بکر و طبیعی هم‌چون تنگه‌های زیبا، آبشارهای دل نشین، چشمه‌های جوشان و همچنین مناطق توریستی به نام پایتخت طبیعت ایران نامگذاری شده است.
 
 
 
منطقه‌یی که سرسبزی خود در ایام بهار را از اردیبهشت ماه آغاز می‌کند و شکوفه‌های گیلاس و آلو و طبیعت سحرانگیز آن همیشه دل هر رهگذر و توریستی را ربوده است.
اما آنچه نگران‌کننده شده وجود زباله‌ها در شهر یاسوج است، مناظر نازیبایی که هم در ورودی شهر یاسوج و هم در خروجی این شهر قابل رویت است و بیش از هر چیز دیگر تأسف هر بیننده، مسافر و گردشگری را در پی دارد.
 
 
 
چند دهه‌یی که مشکلی به نام رها سازی زباله‌ها و پسماندهای خانگی آن هم در مناطق بکر این جاذبه گردشگری باعث شده این مکان از گزند زباله‌ها در امان نماند و زیبایی‌های این منطقه سحر انگیز در لابه به لای قله‌های آلپ ایران یا همان زاگرس سرو قامت در خطر نابودی قرار گیرد.
یکی از مناطقی که امروز به غیر از منطقه دو پشته دشت روم و منطقه زیبای جدول غوره مورد تهاجم زباله‌های و پسماندهای خانگی قرار گرفته تنگه زیبا و گردشگری مهریان در پنج کیلومتری یاسوج مرکز استان است.
این تنگه که آراسته به درختان سرسبز گردو، سپیدار، سرو گوهی و حتی بلوط نماد این استان بوده در چند دهه اخیر مورد تهاجم بی‌رحمانه پسماندهای خانگی قرار گرفته که طبیعت آن را به به‌کلی از بین برده است.
منطقه زیبای تنگه مهریان تا تنگه دوآب که یکی از مناطق زیبای کوهستانی در پایتخت طبیعت محسوب می‌شود امروز در محاصره زباله و نخاله‌های ساختمانی بوده به گونه که طبیعت کنار رودخانه این منطقه نیز به غیر از زباله در دام سوداگران زمین خواری قرار گرفته است.

 
 
شهردار رژیم در یاسوج برای فرار از پاسخگویی نسبت به این معضل گفته است: طبق قانون، جمع‌آوری زباله فقط در مرکز شهر و منطقه استحفاظی که مربوط به شهرداری یاسوج بوده برعهده این نهاد است و دیگر مناطق مدیریتهای جدا گانه‌ای دارند. و دلیل دیگر را سرانه بیش از حد استاندارد زباله در مرکز استان ذکر کرده است.
 
 
وضعیت نابسامان شهرهای ایران، آن روی سکه اختلاس و چپاولهای نجومی است که در یک نمونه آن اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی گفت: چند ده میلیارد دلار به غارت رفته است. وی با اشاره به دولت پاسدار احمدی‌نژاد می‌گوید: نظام بانکی در دولت قبل به قلک دولت و رئیس‌جمهور تبدیل شده بود. س‍پس با اشاره به پارس جنوبی که در انحصار باندهای وابسته به سرکردگان س‍پاه پاسداران است می‌افزاید: «در این پروژه در مقطعی چهار مقام ارشد تصمیم گرفتند یک‌ میلیارد و ٨٠٠‌میلیون دلار پول این مملکت را به آقایی بدهند تا حق‌الزحمه پیمانکاران پارس جنوبی را پرداخت کند و این آقا آن پول را در حساب بانکی خود می‌گذارد و تنها ٦٠٠‌میلیون‌ دلار آن را پرداخت می‌کند و مابقی نزد او می‌ماند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0dd03775-8322-4a43-90df-e003e1d5beb7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات