728 x 90

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام):‌ رژیم ایران بزرگترین تهدید علیه ثبات منطقه است

ژنرال جوزف ووتل فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا
ژنرال جوزف ووتل فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا
ژنرال جوزف ووتل فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا (سنتکام) روز چهارشنبه 9فروردین 96 در مجلس نمایندگان آمریکا رژیم ایران را بزرگترین تهدید علیه ثبات منطقه دانست.

وی ضمن تشریح چالشهای متعدد در خاورمیانه گفت: «ما با فعالیت‌های بدخواهانه رژیم ایران و نمایندگان آن در منطقه روبه‌رو هستیم. دیدگاه من این است که تهران بزرگترین تهدید درازمدت را متوجه ثبات منطقه می‌کند».

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: «ما کماکان شاهد اثرگذاری مخرب رژیم ایران در سراسر عراق و سوریه هستیم. ، ما کماکان از تلاش‌های رژیم ایران برای حمایت از حکومت سوریه در برابر مخالفان این کشور نگران هستیم.»

ژنرال جوزف ووتل افزود: «ما بعد از برجام شاهد هیچ بهبودی در رفتار رژیم ایران نبوده‌ایم. این رژیم به‌دنبال هژمونی در منطقه‌یی است و نیروهای آن با منافع آمریکا در عراق، یمن، لبنان، غزه و سوریه در تعارض است.»

وی تصریح کرد: «توافق هسته‌یی دست‌کم برای چندین سال یکی از تهدیدهای کلیدی رژیم ایران را از بین می‌برد. متأسفانه، این توافق موجب شده عده‌یی فکر کنند که ما تا اندازه زیادی مشکلاتی که رژیم ایران ایجاد می‌کند را حل کرده‌ایم اما چنین نیست. رژیم ایران علاوه بر قابلیت سلاح هسته‌ای، منشأ چندین تهدید باورپذیر دیگر نیز هست..»

مک تورنبری رئیس‌جمهوریخواه و آدام اسمیت نماینده دموکرات کمیته نیروهای مسلح نیز نسبت به دخالت و نفوذ رژیم ایران در تشدید تنش در منطقه ابراز نگرانی کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71348cd7-b470-4ff3-bacd-64780aae4af5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات