728 x 90

تصادفات رانندگى,

سونامی تصادفات جاده‌یی

-

تصادفات رانندگی در ایران تحت حاکمیت آخوندها
تصادفات رانندگی در ایران تحت حاکمیت آخوندها
بنا‌ به اعتراف پلیس راهور رژیم، تلفات تصادف‌های جاده‌یی در ایران تحت حاکمیت آخوندها، فقط طی 5روز اول نوروز، 145 کشته و 2950نفر زخمی بوده است.

در حالی که کارگزاران رژیم با آب و تاب، از کاهش 3 یا 4 درصدی تصادفهای جاده‌یی در ایام نوروز صحبت می‌کنند و برخی از عوامل رژیم «سفرهای بی‌هدف نوروزی»، «تعویض شهر هدف در میان جاده»، «کمبود تجربه»، «غرور کاذب در رانندگی»، «توقع لامبورگینی از پراید داشتن»، «خستگی و خواب‌آلودگی» یا «استفاده از موبایل و موبایل و موبایل و چت و ارسال و دریافت پیامک» و «نا آشنایی با جاده» را از علل اصلی تصادف و عزادار شدن خانواده‌های ایرانی در عید می‌دانند.

تصادف 100 خودرو در جادهٴ تهران- خراسان، 23 ماشین در اتوبان تهران- قم و 41 اتومبیل در مسیر مشهد- نیشابور پرده از روی واقعیت برمی‌دارد و نشان می‌دهد برخلاف اظهارات غیرواقعی و مجعول کارگزاران رژیم، غرور کاذب، و کار با موبایل علت تصادف نیست. «قتل‌عام در جاده‌ها» و «سونامی تصادف» در راههای بین‌شهری ایران، بیانگر مشکل بزرگتری است که آخوندها به عمد آن را دور می‌زنند و تقصیر را بر گردن قربانیان تصادف می‌اندازند.

در مواردی هم که ناگزیر می‌شوند به گوشه‌یی از واقعیت اشاره کنند، آن را در لفافه می‌پیچند و به عوامل موهوم ربط می‌دهند. (1) در حالی که بنا‌ به اعتراف منابع رژیمی طی سالهای گذشته «آمارها نشان می‌دهد در دنیا به ازای هر ۱۰ هزار خودرو حدود ۹ نفر کشته می‌شوند، در حالی که ایران به ازای این تعداد خودرو، ۳۷ تن کشته می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر8فروردین 6، اگر میانگین ۲۳ تا ۲۷ هزار کشته در حوادث رانندگی در طول سال را همراه با میانگین ۲۵۰ هزار زخمی این حوادث در نظر بگیریم، گویی هر سال در ایران یک زلزله بزرگ با این مقدار کشته و زخمی اتفاق می‌افتد. همچنین تعداد تلفات جاده‌یی کشور در سال با تلفات یک جنگ تمام‌عیار برابری می‌کند.

در ۷ ماهه اول سال ۹۲ روزانه حدود ۵۴ نفر در ایران بر اثر حوادث جاده‌یی جان خود را از دست داده‌اند. طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی در ۷ ماهه اول ۹۲ در حدود ۱۱ هزار نفر بر اثر حوادث جاده‌یی فوت و ۲۰۴ هزار و ۷۴۱ نفر مصدوم شده‌اند» (2)

بر اساس آمارهای اعلام شده از طرف کارگزاران رژیم؛ [که البته فقط بخشی از واقعیت است] ، وضعیت نامناسب حوادث جاده‌یی در ایران باعث شده بانک جهانی در بررسی و مطالعات خود، وضعیت حوادث جاده‌یی ایران را بحرانی عنوان کند. به ارزیابی زیر دقت کنید:
«بر اساس اعلام پژوهشکده بیمه مرکزی ایران، کشور ما از نظر تصادفات ناایمن رانندگی در بین ۱۹۰ کشور جهان، رتبه ۱۸۹ را به‌ خود اختصاص داده و از این جهت، تنها کشور سیرالئون در غرب قاره آفریقا است که وضعیت نامناسب‌تری نسبت به ایران دارد».

در مقایسه با برخی از کشورهای آسیایی می‌توان گفت میزان تلفات تصادفات رانندگی در ایران ۲۵ برابر ژاپن و ۲ برابر ترکیه است.

بر اساس آمارهای موجود، خودروهای سبک و سنگین در ایران تا ۱۰۰ برابر بیش‌تر از برخی کشورهای دنیا با یکدیگر برخورد می‌کنند. به‌عنوان مثال در انگلستان با وجود این‌که تا سه برابر بیشتر از ایران خودرو وجود دارد، میزان بروز تصادفات تا ۳۲ برابر کمتر است. یعنی می‌توان گفت به نسبت خودروهای موجود در ایران، حدود ۱۰۰ برابر بیش‌تر از انگلستان تصادفات رانندگی رخ می‌دهد.(3)

آری، بنا‌به همین گزارشات «مرگبارترین جاده‌های جهان در ایران قرار دارد»، «علل اصلی تصادفات جاده‌یی در کشور فقدان مدیریت استراتژیک و برنامه‌ریزی استراتژیک در کشور و عدم لیاقت و کارایی مسئولان مربوطه می‌باشد. کسانی که در در این حوزه فعالیت دارند اکثراً افرادی نالایق بوده و دانش و توانایی و تخصص مربوطه را ندارند».

حکومت مرگ و کشتار، غیر از اعدام مخفی و علنی و.. ، مردم بسیاری را از این طریق نیز به کام مرگی فجیع می‌فرستد؛ مرگی که صدای آن در بین اخبار گوناگون گم‌ می‌شود و به امری رایج و عادی تبدیل شده است.

رژیمی که ثروتهای ملی میهنمان را برای سرکوب مردم در داخل و دخالتهای تروریستی و کشتار مردم سوریه و عراق و یمن خاصه خرجی می‌کند، طبیعی است وقتی نوبت به کارهای زیرساختی جاده‌یی و افزایش ظرفیت جاده‌ها در برابر افزایش خوردها می‌رسد، از نداشتن منابع مالی می‌نالد و به‌جای بیان این حقایق، شیادانه فرافکنی می‌کند و با پرت و پلاگویی آسمان را به ریسمان می‌بافد.

پانویس:------------------------------------------------------------------

«رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به شرایط جاده‌های استان گلستان در نوروز امسال، گفت: استان گلستان مقصد گردشگری بوده و همچنین در مسیر مشهد مقدس قرار دارد و با وجود تردد بالا، دارای جاده‌های دوطرفه کم ظرفیتی است. حمیدی خاطرنشان کرد: با این وجود تخلف حادی را در جاده‌های گلستان مشاهده نکردیم که حاصل همکاری تمامی سازمانها است. وی تصریح کرد: اصلاح زیرساختها و جدا کردن مسیرهای رفت و برگشتی در استان گلستان ضروری است زیرا موجب کاهش چشمگیر آمار تصادفات جاده‌یی خواهد شد». (سایت حکومتی پرسیار- 7فروردین)

سایت حکومتی الف- 15تیر94
همان منبع.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ecf24384-c3f4-4cc2-85f6-c13b39c9e1f7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات