728 x 90

گردهمایی نوروزی در واشینگتن با حضور شخصیتهای سیاسی ایالات متحده آمریکا و هیأتهای دیپلوماتیک از کشورهای مختلف جهان

گردهمایی بمناسبت نوروز درهتل ویلارد در واشنگتن
گردهمایی بمناسبت نوروز درهتل ویلارد در واشنگتن
دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن، گردهمایی نوروزی سال 1396 را در هتل تاریخی ویلارد در مرکز شهر واشینگتن با حضور مقامات دولتی و شخصیتهای آمریکایی از هر دو حزب برگزار کر‌د.

در این مراسم سپهبد جیمز کانوی، فرمانده پیشین تفنگداران دریایی آمریکا، سفیر رابرت جوزف، معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا در امور منع تسلیحات و امنیت، سفیر فیلیپ کراولی، سخنگوی ارشد پیشین وزارت خارجه، سفیر لینکلن بلومفیلد، مدیر کل پیشین وزارت‌خارجه آمریکا در امور سیاسی-نظامی و مارک گینزبرگ، سفیر پیشین آمریکا در مراکش به سخنرانی پرداختند.

در این مراسم خانم فلورتا فابر، سفیر آلبانی در ایالات متحده آمریکا نیز شرکت و سخنرانی کرد.

در این گردهمایی همچنین پهلوان مسلم اسکندر فیلابی مسئول کمیسیون ورزش شورای ملی مقاومت، سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت در آمریکا و صوفی سعیدی از اعضاء شورای ملی مقاومت نیز سخنرانی کردند.

علاوه بر آن هیأتهای دیپلوماتیک چندین کشور اروپایی و مشاوران برخی اعضای برجسته کنگره آمریکا در این برنامه شرکت داشتند.

در گردهمایی نوروزی دفتر شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن برخی دیگر از شخصیتهای سیاسی و نظامی پیشین آمریکا نیز شرکت داشتند که از جمله عبارت بودند از:
دریادار جیمز لایونز، فرمانده پیشین ناوگان پاسیفیک آمریکا مستقر در اقیانوس آرام، ویلیام نیتزه، معاون مدیر کل پیشین وزارت‌خارجه آمریکا، پروفسور روث وجوود، عضو پیشین کمیسیون مشورتی وزارت دفاع آمریکا، سفیر آدام ارلی، سفیر پیشین آمریکا در بحرین، دکتر الن گرسون، معاون دستیار پیشین وزیر دادگستری آمریکا، لری هاوس، سخنگوی پیشین معاون رئیس‌جمهور آمریکا و شمار دیگری از شخصیتهای سیاسی و حقوقی.
 


سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت در آمریکا
در شروع این گردهمایی، سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت در آمریکا به حضار خوشآمد گفت. وی ضمن توضیحی پیرامون تاریخچه شکل‌گیری شورای ملی مقاومت و برنامه و اهداف آن برای ایران آینده، به تشریح تحولات در رابطه با ایران و مقاومت ایران و همچنین رژیم آخوندی پرداخت و گفت:
تنها در سال گذشته، ۱۱ هزار مورد اعتراض و اعتصاب و تحصن و... در پایتخت و در شهرهای بزرگ و کوچک توسط اقشار مختلف مردم، از کارمندان گرفته تا معلمان، دانشجویان، پرستاران، رانندگان تاکسی و اتوبوس، تا بازاریان و دیگر اقشار مردم رخ داده است.

سونا صمصامی سپس به تشریح بن‌بستهای نظام آخوندی در پهنه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و اجتماعی به‌ویژه بعد از مرگ رفسنجانی و تشدید بیش از پیش بحران درون رژیم در آستانه نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت و افزود:
جامعه بین‌المللی و آمریکا باید این رژیم ضدبشری را به‌خاطر کشتار مردم ایران و دخالت در جنگ شوم کنونی، در سوریه، به‌خاطر صدور تروریسم به کشورهای منطقه و حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی در کشورهای همجوار مورد حسابرسی قرار دهند سپاه پاسداران این رژیم که وظیفه‌اش سرکوب در داخل و صدور تروریسم در خارج است باید به‌عنوان یک سازمان تروریستی اعلام شود.

تجربه ۴۰ سال گذشته سیاست در قبال رژیم ایران نشان داده است که سرمایه‌گذاری و امید بستن به تغییر درونی این رژیم با توانمند ساختن میانه‌رو های قلابی به جایی نخواهد رسید. زمان آن رسیده است که سیاست جدیدی اتخاذ شود که در بطن آن مردم ایران و اپوزیسیون سازمانیافته آنها و مبارزه‌شان برای استقرار یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین از دولت، دموکراتیک و غیراتمی، به‌رسمیت شناخته شوند.

دکتر صوفی سعیدی عضو شورای ملی مقاومت
دکتر صوفی سعیدی از اعضای شورای ملی مقاومت در این گردهمایی ضمن تبریک فرارسیدن نوروز، به تشریح مفهوم عید و نوروز در فرهنگ ایران پرداخت و سپس از حمایت شخصیتهای آمریکایی از هر دو حزب از مقاومت مردم ایران تقدیر کرد. وی گفت:
بسیار خوشوقت هستیم که در میان خودمان شماری از دوستان و حامیان گرانقدری را داریم که در مبارزه برای انتقال مجاهدان آزادی، ما را یاری کردند. زنان و مردان مجاهدی که برای تحقق آزادی و دموکراسی در ایران مبارزه کردند و در این مسیر سختیهای بسیاری را متحمل شدند.

ژنرال جیمز کانوی، فرمانده پیشین تفنگداران دریایی آمریکا
ژنرال جیمز کانوی، فرمانده پیشین تفنگداران دریایی آمریکا سخنران دیگر گردهمایی نوروزی در واشینگتن بود. وی در سخنانش فرارسیدن نوروز و همچنین پیروزی بزرگ مقاومت ایران در انتقال موفقیت‌آمیز مجاهدان لیبرتی به خارج از عراق را تبریک گفت.
و افزود: شما با انتقال هزاران نفر از عراق به آلبانی کار باور نکردنی کردید. اکنون زمان تمرکز بر روی هدف آزاد کردن دهها میلیون مردم ایران است.
وی با بررسی چشم‌اندازهای تحریمهای بیشتر علیه رژیم آخوندی و اقدامات سختگیرانه‌تر دولت آمریکا علیه آخوندهای حاکم بر ایران، خواستار حمایت از مقاومت مردم ایران برای محقق کردن تغییر در ایران با سرنگونی رژیم آخوندی شد.

سفیررابرت جورف، معاون پیشین وزارت‌خارجه آمریکا
سفیر رابرت جورف، معاون پیشین وزارت‌خارجه آمریکا در سخنان خود، به تشریح معنی نوروز و چشم‌اندازهای آینده پرداخت و گفت:
معنای نوروز تجدید امید برای همه ما است که خواستار یک ایران آزاد و دموکراتیک هستیم. و فراتر از امید، زمانی است که برای رسیدن به این هدف و ضرورت تاریخی تجدیدعهد و عزم خود را جزم می‌کنیم. همچنین فرصتی را به‌دست می‌دهد تا فداکاری کسانی که جان خود را در راه رسیدن به آرمان آزادی ایران نثار کرده‌اند به یاد آوریم و به‌رسمیت بشناسیم.
سفیر رابرت جوزف سپس با تشریح عملکرد ضدایرانی و سرکوبگرانه رژیم آخوندی، مبارزه مردم ایران و فرزندان پیشتاز آنها در صفوف مقاومت ایران برای آزادی و دموکراسی را ارج گذاشت و گفت:
اکنون از این لحظات استفاده می‌کنیم تا خودمان را مجدداً وقف تحقق بالاترین آرمانهای این روزها و در رأس همه آنها تحقق یک ایران آزاد و دموکراتیک کنیم.

سفیر فلیپ کراولی، معاون و سخنگوی پیشین وزارت‌خارجه آمریکا

سفیر فلیپ کراولی، معاون و سخنگوی پیشین وزارت‌خارجه آمریکا سخنران دیگر گردهمایی نوروزی دفتر شورای ملی مقاومت در واشینگتن بود. وی در ابتدای سخنان خود با تشریح مفهوم نوروز به‌عنوان یک روز نو، انتقال مجاهدان لیبرتی به آلبانی و سایر کشورها را به‌عنوان یک پیروزی بزرگ تبریک گفت و افزود:
وقتی ما روی امیدهایمان عمل می‌کنیم، می‌توانیم به چیزهای قابل توجهی دست‌یابیم. ما می‌توانیم، مردمی را که نیازمندند ببینیم و به‌جای پشت کردن به آنها دستی به سوی آنها دراز کنیم. ما می‌توانیم زندگی را نجات دهیم و در جهان تغییر ایجاد کنیم.

مارک گینزبرگ، سفیر پیشین آمریکا در مراکش
مارک گینزبرگ، سفیر پیشین آمریکا در مراکش در سخنان خود گفت: ما هدفی را انتخاب کرده‌ایم که به همه ما انگیزه داده است.
نیاز انسان دوستانه برای احیای آزادی مردم ایران چیزی است که توجه و انگیزه مردم آمریکا از همه طبقات را به خود جلب کرده است. این جشن، فرصتی است برای همه ما که به اسارت مردم ایران بیندیشیم که هر روزه از آن رنج می‌برند. همچنین به عهد خانم رجوی برای آزادی مردم ایران. دولت جدید آمریکا باید سیاست جدیدی را در قبال رژیم ایران و توافق هسته‌یی با این رژیم در پیش بگیرد ما باید به جوانانی در ایران فکر کنیم که آینده کشور خودشان هستند و به‌دنبال بهره گرفتن از آزادی و دموکراسی هستند بنابراین بسیار خوشحالم که می‌توانیم جزیی از مبارزه مقاومت ایران بوده و با آن همراه باشم.

فلورتا فابر، سفیر آلبانی در آمریکا
سخنران دیگر گردهمایی دفتر شورای ملی مقاومت در واشینگتن، خانم فلورتا فابر، سفیر کشور آلبانی در آمریکا بود.
وی در سخنان خود فرارسیدن نوروز را تبریک گفت و ضمن ابراز خوشحالی از آشنایی با مقاومت ایران، به تشریح برگزاری جشنهای نوروزی در آلبانی توسط مردم این کشور پرداخت.
سفیر آلبانی در آمریکا در ادامه افزود:

 

 
مایه شادی و نشاط من است که می‌توانیم از مردم ایران حمایت کنیم و جانب کسانی را گرفته‌ایم که تمام زندگی خود را وقف خدمت به مردمشان کرده‌اند ما به این حمایت ادامه خواهیم داد.
خانم فلورتا فابر در ادامه افزود: آلبانی دارای تاریخچه‌ای طولانی از حمایت از سایر ملل است که می‌خواهند از جنگ و تروریسم نجات یابند. و این هم یک نمونه از آن است. و خیلی خوشحالم که این‌جا در کنار شما هستم.

سفیر لینکلن بلومفیلد، مدیر کل پیشین وزارت‌خارجه آمریکا
سفیر لینکولن بلومفیلد، مدیر کل پیشین وزارت‌خارجه آمریکا در امور سیاسی و نظامی در سخنان خود گفت:

 

 
من افتخار این را داشته‌ام که با مقاومت ایران و بسیاری از ایرانیان مقیم آمریکا و ایرانیانی که سنن ایرانی را حفظ کرده‌اند آشنا شوم. به‌عنوان کسی که انقلابها و حکومت ها در طول تاریخ را مطالعه کرده است، از خودم پرسیدم: « (آخوندها) بعد از این‌که انقلاب ضدسلطنتی را ربودند، برای حفظ قدرت باید دست به چه کارهایی بزنند؟» و پاسخ بسیار وحشتناک است. پاسخ راه به شکنجه و اعدامها می‌برد و همچنین به دستگیری و جاسوسی بر روی افراد در سراسر دنیا و دروغگویی به دولتهای خارجی در رابطه با مخالفان سیاسی‌شان و ایجاد رعب در میان مردم.
من اکنون با ایرانیانی آشنا شده‌ام که ترس به دل راه نمی‌دهند. آنها با شجاعت رنج را پذیرفته‌اند و شاهد رنج و محنت خانواده‌های خود در طول 50سال گذشته بوده‌اند اما هرگز و هیچ‌گاه از این باور دست نکشیده‌اند که مردم ایران وارثان سنن بزرگی هستند - سنتهایی که زن و مرد را برابر می‌دانند و صلح با کشورهای مختلف جهان را تبلیغ می‌کنند و خواهان عدالت است.
وی با یادآوری سنت نوروز و ارزشهای نیکویی که این سنت مبلغ آن است نتیجه گرفت:
ما در واشینگتن عادت داریم بگوییم امور ایران پیچیده است اما این امور پیچیده نیست. همه چیز به همان نقطه پایه‌یی فرق بین نیک و بد که سمبلهای مربوط به نوروز و فرارسیدن سال نوست باز می‌گردد. بنابراین باید در کنار انسانهای نیک صفتی باشیم که آینده از آن همین انسانها است.

پهلوان مسلم اسکندر فیلابی
پهلوان مسلم اسکندر فیلابی مسئول کمیسیون ورزش شورای ملی مقاومت نیز در سخنرانی خود گفت:
 
 
سی سال پیش، وقتی آخوندها میهن و مردم ما را به‌گروگان‌ گرفتند، تنها کسانی که در برابر آنها ایستادگی کردند سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران بودند. آخوندها تنها کسانی در ایران هستند که از تروریسم حمایت می‌کنند.
به یمن تلاشهای این مقاومت، رژیم آخوندی اکنون در شرایط وخیمی قرار گرفته‌اند.
پهلوان مسلم اسکندر فیلابی با تأکید بر این‌که اعضای این مقاومت برای سرنگونی رژیم حاکم بر ایران و استقرار آزادی و حاکمیت مردمی مبارزه می‌کنند، به تشریح وجود آزادیها در ایران فردا پرداخت و گفت:
در ایران فردا، منشأ و مبنای قدرت انتخابات خواهد بود. آنچه ما می‌خواهیم این است که مردم ایران خودشان بر سرنوشت خودشان حاکم شوند. و این نیکوترین کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4eccb8c0-50bc-48ba-962d-fbe420ee7717"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات