728 x 90

افزایش ارسال سلاح برای شبه‌نظامیان حوثی در یمن

دکتر محمد العامری مشاور رئیس‌جمهور یمن
دکتر محمد العامری مشاور رئیس‌جمهور یمن
دکتر محمد العامری مشاور رئیس‌جمهور یمن به العربیه گفت رژیم ایران که با پیشرویهای ارتش ملی یمن روبه‌رو شده ارسال سلاح و مهمات برای شبه‌نظامیان حوثی را افزایش داده است:
دکتر محمد العامری:
کسانی که سابقه امر را می‌دانند علت عجله رژیم ایران برای حمایت از حوثی‌ها را می‌فهمند. یک دلیل اصلی وجود دارد و آن پیروزیهای ارتش ملی و مقاومت مردمی یمن در صحنه جنگ است. رژیم ایران تلاش می‌کند هم‌پیمانانش را نجات بدهد.

از طرف دیگر در میان کودتاگران حوثی صحبتهایی در مورد شکست رژیم ایران شروع شده که این رژیم آنها را به میان آتش و مهلکه کشانده و در میانه راه به آنها پشت کرده است.

لذا رژیم ایران تلاش می‌کند که این صدا ها را ساکت کند.

العربیه: دکتر صالح السعیدی آیا می‌توانیم به دلایلی که گفته شد اضافه کنیم که رژیم ایران از هر گونه عکس‌العمل آمریکا می‌ترسد، چونکه الآن در پیگیری گزارشها و اظهارنظرها و تحلیلها می‌بینیم که آمریکا در زمان ترامپ می‌خواهد چنگالهای رژیم ایران را در منطقه بکشد و نفوذ این رژیم را به کنترل در آورد و چه بسا که بخواهد این رژیم را به مرزهای داخلی‌اش باز گرداند، آیا رژیم ایران می‌خواهد از فرصت استفاده کند؟

دکتر صالح السعیدی نویسنده سیاسی: همان‌طوریکه می‌گویید به نظر من ترامپ می‌خواهد چنگالهای رژیم ایران را بکشد. دولت آمریکا دخالت رژیم ایران در سوریه و عراق را پیگیری می‌کند. رژیم ایران یک رژیم توسعه‌طلب است و می‌خواهد در کشورهای عرب نفوذ کند. این منطقه سنی‌نشین است. کشوری که امکان دارد در مقابل رژیم ایران بایستد عربستان سعودی است که در مقابل نفوذ این رژیم می‌ایستد. در نتیجه تمامی تلاشهای رژیم ایران این است که عربستان سعودی را در گیر جنگ و مشکلاتی کند که در یمن یا بحرین یا در منطقه خلیج وجود دارد. یک دلیل دیگر هم وجود دارد و آن درگیر کردن عربستان سعودی در مشکلات یمن برای جلوگیری از نقش برجسته و حیاتی عربستان سعودی در سوریه و عراق است. این رژیم عقیده دارد که منافعش در این است که عربستان سعودی را به جنگ یمن مشغول کند.

یمن برای رژیم ایران سوخت و آتشی است که باید ادامه داشته باشد تا اهداف سیاسی آن محقق شود.

برای این رژیم مهم نیست که غیرنظامیان کشته شوند یا کشور ویران شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/040e4cf9-24bd-463c-8cb5-ff6630291565"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات