728 x 90

تامین بودجه فیلم ماجرای نیمروز توسط سپاه پاسداران

فیلم ماجرای نیمروز تهیه شده با بودجه سپاه بر علیه مجاهدین
فیلم ماجرای نیمروز تهیه شده با بودجه سپاه بر علیه مجاهدین
چه کسانی با چه هدفی فیلم «ماجرای نیمروز» را تولید کردند؟
فیلم ماجرای نیمروز به نویسندگی و کارگردانی فردی به‌نام محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی تولیدشده است.

خلاصه داستان فیلم: این فیلم روایت بازجویان و قاتلان مستقیم مجاهدین در سال 60 در درگیریها از 30خرداد تا 19بهمن 60 شهادت سردار موسی خیابانی و اشرف رجوی و یارانشان می‌باشد.
هدف این فیلم مقابله با اوج‌گیری محبوبیت سازمان مجاهدین به‌ویژه در بین جوانان متولد 1360 به بعد، به‌منظور مخدوش کردن چهره مجاهدین و بقول خودشان جلوگیری از گرایش جوانان به مجاهدین است. با همین نیت سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات، دست به تولید فیلم‌هایی علیه مجاهدین زده است. فیلم سیانور، ماجرای نیمروز از جمله این فیلم‌های تولیدشده است. محمدحسین مهدویان در همین راستا، فیلمی هم در رابطه با فروغ جاویدان به‌نام مرصاد در دست تهیه دارد.

خلاصه‌ای از سوابق کارگران و تهیه‌کننده فیلم:
محمدحسین مهدویان تهیه‌کننده و نویسنده فیلم ماجرای نیمروز، متولد 1360 در شهر بابل است که در ارتباط با سپاه پاسداران به تولید فیلم پرداخته. به گفته خودش «فیلمی با موضوع زمینه‌های جنگ به نام «استخوان لای‌زخم» در سال 1383 ساخته و در اختیار سپاه قرار داده است و فیلم ماجرای نیمروز را هم زیر نظر و پشتیبانی مستقیم «سازمان هنری و رسانه‌یی اوج» تولید کرده است.
سید محمود رضوی متولد 1359 که تهیه‌کننده این فیلم است از اصول‌گرایان افراطی و حامیان جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب) در انتخابات اخیر است که در کار فیلم‌سازی در ارتباط مستقیم با «سازمان هنری و رسانه‌یی اوج» قرار دارد.

سازمان هنری و رسانه‌یی اوج:
سازمان هنری و رسانه‌یی اوج وابسته به معاونت فرهنگی سپاه پاسداران در سال 1390 تشکیل شد. تشکیل این سازمان به‌دنبال جمع‌بندی از قیام 88 بود. در جمع‌بندی ارگانهای اطلاعاتی من‌جمله اداره کل التقاط وزارت اطلاعات (که مخصوص مقابله با مجاهدین است) آمده است که بر پایه دستگیریها، کنترل تلفن و ایمیل‌ها... مشخص شد که 60 تا 65 درصد قیام 88 توسط مجاهدین و هواداران آنها سازمان داده شده است.

رژیم خامنه‌ای بر مبنای این جمع‌بندی، چندین اقدام برای مقابله با قیام احتمالی در آینده صورت داده است. از جمله این اقدامات ارتقای معاونت اطلاعات سپاه به سازمان اطلاعات سپاه، با این هدف که مشخصاً نقش اداره سوم ساواک در زمان شاه که به‌نام «اداره ضدخرابکاری» نامیده می‌شد را به عهده داشته باشد و همچنین سازمان بسیج و لباس شخصی‌ها و... را به‌عنوان بازوهای اجرایی و عملیاتی سازمان اطلاعات سپاه شکل دادند.
در کنار این ارگانهای اطلاعاتی امنیتی، معاونت فرهنگی سپاه پاسداران برای مقابله و جنگ روانی با آگاهی قشر جوان و تزریق افکار ارتجاعی گسترش یافت. (در آخرین تحول در نیمه دوم سال 95 پاسدار نقدی را از فرماندهی بسیج خامنه‌ای به معاونت فرهنگی سپاه منتقل شد).
از آنجاکه مردم و جوانان از سپاه متنفر هستند، معاونت فرهنگی سپاه، «سازمان هنری و رسانه‌یی اوج» را به‌عنوان یک بازوی اجرایی فرهنگی در سال 1390 به وجود آورد تا به‌عنوان یک ارگان هنری اهداف این معاونت را دنبال کند.
ریاست این سازمان برعهده «احسان محمدحسنی» است که علاوه بر معاونت فرهنگی سپاه با قرارگاه عماریون (لباس شخصی‌ها) در ارتباط است و از جانب پاسدار قالیباف شهردار تهران هم پشتیبانی مالی می‌شود.

لازم به توضیح است که سپاه، علاوه بر «سازمان هنری رسانه‌یی اوج»، سازمان مرکز انقلاب اسلامی را هم در حمایت از فیلم «ماجرای نیمروز» بکار گرفت و محمدحسن روزی‌طلب معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی رژیم با سید محمود رضوی تهیه‌کننده و محمدحسین مهدویان کارگردان این فیلم همکاری داشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25e621d8-c339-4c83-96e7-4fa1fe844249"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات